Czasy się 
zmieniają. Co papierowe odchodzi w przeszłość, zastępowane przez 
elektroniczne odpowiedniki. Dotyczy to także biletów. Przejazdy 
komunikacją miejską na podstawie wysłanego SMS-a nie są już żadną 
nowością. Teraz do grupy nowoczesnych przewoźników dołącza także 
kolejowy PKP Intercity. Więcej o nowej formie płacenia za przejazd w 
poniższej informacji prasowej:
Bilkom - kasa biletowa w komórce!
Już teraz można
 kupować bilety kolejowe korzystając z telefonu komórkowego, jest to 
możliwe dzięki nowej funkcjonalności systemu Bilkom. Spółka TK Telekom 
wraz z PKP Intercity zaprojektowała i wdrożyła pierwszy w Polsce w pełni
 mobilny system zakupu biletów kolejowych objętych rezerwacją miejsca. 
Bilkom pomoże zaplanować podróż, kupić bilet i okazać go do kontroli na 
ekranie telefonu. Co ważne, wystarczy jednorazowa rejestracja, a każdy 
zakup biletu zajmie nam dosłownie chwilę. Oprócz tego, Bilkom pozwala 
sprawdzić odjazdy oraz przyjazdy pociągów z dowolnej stacji w Polsce, 
aktualne położenie pociągu, pomoże dotrzeć do dowolnego przystanku 
kolejowego bez znajomości jego lokalizacji. Smartfon sam zaprowadzi nas 
do niego.
Nowoczesny kanał 
sprzedaży biletów gwarantuje oszczędność czasu podróżnemu i odciąża 
tradycyjne kasy na dworcach. Bilet można kupić wszędzie, nawet do 15 
minut przed odjazdem pociągu. Wystarczy do tego telefon komórkowy 
z dostępem do internetu, obsługiwany przez dowolnego operatora. 
Łatwiejszy dostęp do systemu sprzedaży to komfort i szybki zakup biletu -
 podróżny nie musi odwiedzać dworca, a brak kolejek to szczególne 
ułatwienie w okresie wakacyjno-świątecznym.
Korzystanie z Bilkom 
jest bezpłatne, a kupowane za jego pomocą bilety nie różnią się ceną od 
tych nabywanych w kasie. Obecnie w systemie Bilkom dostępne są  bilety 
na pociągi EIC oraz Ex spółki Intercity SA. W kolejnym etapie wdrażania 
projektu będzie możliwy zakup biletów na inne pociągi.
Jak kupić bilet?
1. Podczas rejestracji  na stronie http://www.bilkom.pl/
 należy wprowadzić dane podróżnego. System może zachować informacje, 
więc nie trzeba pamiętać numeru karty ani przechowywać listy haseł 
jednorazowych, tokenów itd. Istnieje oczywiście możliwość jednorazowego 
użycia karty, bez jej zapamiętywania. Dane o transakcjach są dostępne 
tylko dla klienta i operatora płatności obsługującego system.
 
2. Za pomocą aplikacji w
 telefonie lub korzystając ze strony mobilnej https://m.bilkom.pl, po 
wybraniu dogodnego połączenia, należy kliknąć opcję „Kup bilet”.
3. Po zalogowaniu się i wybraniu odpowiednich opcji (klasa, rodzaj zniżki), przechodzimy do systemu płatności.
4. Po dokonaniu płatności - bilet w postaci MMS, dotrze na telefon komórkowy.
5. Podczas kontroli 
biletów należy pokazać bilet w postaci kodu 2D w telefonie. Biletu nie 
trzeba drukować. Rozładowany telefon komórkowy nie będzie problemem, 
gdyż bilet dostępny jest on-line na dowolnym urządzeniu.
Aplikacja Bilkom 
udostępnia aktualne informacje na temat połączeń kolejowych i umożliwia 
planowanie podróży między dowolnymi miejscami w Polsce. Oprócz połączeń 
kolejowych, Bilkom oblicza czas potrzebny na dotarcie na dworzec, 
uwzględniając sposób poruszania się (pieszo, rowerem, samochodem). 
Pokaże również aktualną pozycję pociągu, poinformuje o możliwych 
utrudnieniach na wybranej trasie, a także wskaże ewentualne opóźnienia.
Bilkom, od momentu 
uruchomienia, został pobrany ponad 32 000 razy i od początku plasuje się
 w pierwszej 10 rankingu iTunes. Aplikacja jest dostępna w trzech 
wersjach systemowych (Android, Windows Phone 7 oraz dwie wersje IOS na 
iPhone’a i iPada).
Dalszy rozwój aplikacji w
 dużej mierze będzie zależał od samych użytkowników i ich preferencji. 
By sprostać temu zadaniu, uruchomiono specjalny adres e-mail, na który  
można zgłaszać wszelkie uwagi i sugestie: bilkom@tktelekom.pl
Aplikację w wersji na iPhone’a, i iPada  można pobrać tutaj:
Aplikację w wersji dla systemu Android można pobrać tutaj:
Aplikację w wersji dla systemu Windows Phone 7 można pobrać tutaj: