wtorek, 24 lipca 2012

Kolejne pociągi MI09 dla Paryża


Jak podaje Serwis Informacji Zleconych PAP, Bombardier Transportation dostarczy dla paryskiego RATP 70 dodatkowych pociągów MI09. To piętrowe elektryczne zespoły trakcyjne do obsługi lokalnych połączeń kolejowych RER. Nowe zamówienie jest dodatkową opcją podpisanej w kwietniu 2009 r. umowy, dotyczącej zakupu 60 pociągów MI09. Kupiono je do obsługi linii A. Nowe 70 składów również ma na niej kursować.


Pociąg MI09 dla paryskiego RATP


Każdy pociąg będzie składał się z pięciu wagonów, czyli jak w przypadku wcześniejszego zamówienia. Dostawy nowych składów rozpoczną się w 2014 r. i zostaną zrealizowane do końca 2016 roku. Wartość zamówienia szacuje się na około miliard euro.


Pierwsze pociągi MI09 rozpoczęły obsługę linii A w grudniu 2011 r. Ich konstruktorzy bazowali na wcześniejszym modelu MI2N, który był dostarczany do obsługi linii A w okresie od 1990 r. do 2000 r.


Tak MI09 prezentuje się w ruchu:




 Trochę dłuższy materiał. Poczujmy się jak pasażer MI09:




 Pociąg MI2N, czyli protoplasta MI09:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz