piątek, 5 lipca 2024

Industriada 2024 na stacji Bytom Karb Wąskotorowy

 

Co roku na terenie województwa śląskiego odbywa się wielkie święto zabytków techniki. Jego nazwa to Industriada. Edycja 2024 (wyjątkowa, bo już piętnasta) miała miejsce w sobotę, 1 czerwca.

Jednym z miejsc, do których zapraszano zwiedzających była stacja Bytom Karb Wąskotorowy. To obecna baza Górnośląskich Kolei Wąskotorowych. W Blogu Transportowym jakiś czas temu pisałem o tej ciekawej wąskotorówce, przedstawiając lokomotywę Lyd1-309. Tu link do tego materiału.

Na stacji nie brakowało przeróżnych atrakcji. Również takich niezwiązanych z transportem, np. występ orkiestry górniczej. Przede wszystkim jednak na gości czekał tabor wąskotorowy. Wagony, lokomotywy. Pięknie odrestaurowane i te wciąż czekające na swój czas powrotu do dawnej świetności. Bez wątpienia największą gwiazdą był parowóz. To wyprodukowany w Chrzanowie TKb27-2002 „Ryś” z 1950 roku. Od nowości eksploatowany przez Zakłady Cynkowe „Szopienice” w Katowicach. Po wyłączeniu z ruchu na szczęście nie został złomowany, tylko stał się pomnikiem – w roku 1984 ustawiono go na terenie zakładu. W 1996 roku parowóz zmienił lokalizację, trafiając na stację Rudy, która znajdowała się na obszarze rozległej sieci Górnośląskich Kolei Wąskotorowych. Z dostępnych w Internecie informacji wynika, że od 2000 roku rozpoczęły się różne elementy renowacji parowozu. Finalnie w roku 2019 trafił on do swojej obecnej lokalizacji, czyli na stację Bytom Karb Wąskotorowy. Remont kapitalny zakończył się w grudniu 2021. Od tamtego czasu TKb27-2002 prowadzi pociągi uruchamiane przez Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych. W dniu Industriady była to relacja do Bytomia Wąskotorowego.



TKb27-2002, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

TKb27-2002, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

TKb27-2002, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

TKb27-2002, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024
Parowóz „Ryś” w trakcie manewrów w rejonie lokomotywowni Bytom Karb Wąskotorowy. 1.06.2024.


TKb27-2002, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

TKb27-2002, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

TKb27-2002, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024
„Ryś” z pustym składem pasażerskim zmierza w stronę peronu, na którym oczekuje liczna grupa pasażerów do Bytomia Wąskotorowego. 


TKb27-2002, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

TKb27-2002, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

TKb27-2002, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

TKb27-2002, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

TKb27-2002, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024
Pociąg specjalny Bytom Karb Wąskotorowy - Bytom Wąskotorowy opuszcza teren stacji początkowej. Parowóz pcha wagony. 


TKb27-2002, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

TKb27-2002, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

TKb27-2002, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

TKb27-2002, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

TKb27-2002, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

TKb27-2002, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

TKb27-2002, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024
Parowy pociąg z Bytomia Wąskotorowego kończy bieg. Na małym peronie oczekuje na niego spora grupa osób. 


TKb27-2002, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

TKb27-2002, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024
Po wysadzeniu pasażerów skład z parowozem odjechał w rejon lokomotywowni.


Pociągi specjalne były uruchamiane także w relacji do Tarnowskich Gór. Ich obsługę zapewniała lokomotywa Lxd2-374. Rocznik 1981. Od początku eksploatowana na sieci GKW. Naprawa główna została przeprowadzona w 2013 roku w Nowym Sączu.

Odwiedzający stację mogli podziwiać także innego „Rumuna”. Pięknym lakierem błyszczała lokomotywa Lxd2-352. Można ją było oglądać dosłownie z wszystkich stron, również od spodu (specjalnie ustawiono ją na kanale rewizyjnym). To rocznik 1967. W latach 1968 – 1990 maszyna przypisana do stacji Rudy, a następnie do obecnej lokalizacji, czyli Bytom Karb Wąskotorowy. Tu warto dodać, że jest to najstarsza czynna i istniejąca lokomotywa tej serii.

Dwie pozostałe Lxd2 czekały na odwiedzających w hali lokomotywowni. Pierwsza z nich to maszyna o numerze 364. Oznaczenia lokomotywy stojącej za nią niestety nie ustaliłem. 

Lxd2-364 to 1971 rocznik. Od początku na Górnośląskich Kolejach Wąskotorowych, z przydziałem do stacji Bytom Karb Wąskotorowy.



Lxd2-374, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

Lxd2-374, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

Lxd2-374, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

Lxd2-374, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

Lxd2-374, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

Lxd2-374, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024Lxd2-374, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

Lxd2-374, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024Lxd2-374, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024
Pociąg specjalny do Tarnowskich Gór oczekuje na możliwość podstawienia się przy peronie. Nastąpi to dopiero po powrocie prowadzonego parowozem składu z Bytomia Wąskotorowego. Do wagonów podpięta lokomotywa Lxd2-374.


Lxd2-374, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024Lxd2-374, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024
Detale lokomotywy Lxd2-374.


Lxd2-374, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024Lxd2-374, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024
Lokomotywa Lxd2-374 podstawiona ze składem pociągu do Tarnowskich Gór.


Lxd2-352, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

Lxd2-352, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

Lxd2-352, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

Lxd2-352, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

Lxd2-352, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024Lxd2-352, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024



Lxd2-352, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024Lxd2-352, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

Lxd2-352, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024
Najstarszy w Polsce wąskotorowy „Rumun”, czyli lokomotywa Lxd2-352. Maszyna była udostępniona zwiedzającym, którzy ze względu na ustawienie na kanale rewizyjnym, mogli ją oglądać również od spodu.


U23A, Lxd2-352, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024
Ciekawostka umieszczona na Lxd2-352. Logo U23A, co znaczy Uzina 23 August (Zakłady 23 Sierpnia). Później (i obecnie) funkcjonowała nazwa Faur. 

 
Lxd2-364, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

Lxd2-364, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024Lxd2-364, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024

Lxd2-364, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024Lxd2-364, Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, Bytom Karb Wąskotorowy, Industriada 2024
Lxd2-364 ustawiona wraz z inną maszyną tej serii w budynku lokomotywowni. Na zwiedzających czekała tam wystawa fotografii. 


Parowóz „Ryś” i „Rumuna” nr 374 udokumentowałem także w wersji dynamicznej. Na poniższym filmie zobaczycie manewry parowozu, a następnie jego wyjazd na peron ze składem, który zabierze uczestników Industriady do stacji Bytom Wąskotorowy. 

Kolejna scena to odjazd pociągu z parowozem do Bytomia Wąskotorowego – lokomotywa pcha wagony. Tu pojawił się denerwujący mały dron. Potem ponownie zobaczycie ten sam skład. Już po powrocie, w trakcie wjazdu na tory w rejonie lokomotywowni.

Na koniec rusza Lxd2-374, która podstawia na peron pociąg do Tarnowskich Gór.





Ciąg dalszy relacji z Industriady 2024 na stacji Bytom Karb Wąskotorowy zamieszczę w Blogu Transportowym już wkrótce.



Wpisy dotyczące kolei


czwartek, 27 czerwca 2024

Amerykański IC Bus w centrum Krakowa

 

Na terenie Krakowa funkcjonują tak zwane przystanki turystyczne Kiss&Ride. Dedykowane są one dla autobusów przywożących zorganizowane grupy wycieczkowe. Ustawione na nich oznakowanie dopuszcza maksymalny postój do 10 lub 20 minut.

Jeden z takich autobusowych parkingów K+R znajduje się na ul. Wielopole, przed skrzyżowaniem z ul. Westerplatte. Ta lokalizacja powoduje, że codziennie korzysta z niego spora ilość pojazdów. Co jakiś czas pojawia się tam dość nietypowy gość. Amerykański szkolny autobus. 

To IC Bus CE, a dokładniej International 3000CE. Rocznik 2017 o dość oryginalnej rejestracji K1 CLASS. Umieszczony nad przednią szybą wyświetlacz zdradza, że nie jest to zwykły autobus szkolny. To „party bus”. Jego wnętrze zostało odpowiednio przerobione, aby realizować „imprezowe podróże”. Właściciel, firma Rentier z Krakowa, tak na swojej stronie opisuje wprowadzone zmiany: „School Bus został wykonany w Stanach Zjednoczonych na indywidualne zamówienie. Wyposażyliśmy go dla Was w skórzane kanapy, przyciemniane szyby. Atmosferę w School Busie podgrzewa karbonowa podłoga, neony i stroboskopy, profesjonalne nagłośnienie o mocy 600 watt oraz odtwarzacz DVD i MP3. Rura do tańca ma spełnić wymagania najbardziej wymagających !!!”. Tu link do strony party-busa.

Autobus ten udało mi się sfotografować 23 maja 2024 na ul. Wielopole i w trakcie odjazdu przez ul. Starowiślną. Wysadził on „imprezowiczów” i na pusto opuszczał centrum Krakowa. 



IC Bus CE, International 3000CE, party bus, Kraków
IC Bus CE jako „party bus” stoi na parkingu K+R Bus na ul. Wielopole w Krakowie. 23.05.2024.


Setra S415 GT-HD, POB 04838, Przemysław Rogoźno; IC Bus CE, International 3000CE, party bus, Kraków
Ruch na przystanku turystycznym przy ul. Wielopole jest bardzo duży. Niekiedy nawet co kilka minut podjeżdża kolejny autobus. W tym przypadku obok „party busa” przejeżdża Setra S415 GT-HD z firmy „Przemysław” z miejscowości Rogoźno. Rocznik 2010.


IC Bus CE, International 3000CE, party bus, Kraków

IC Bus CE, International 3000CE, party bus, Kraków

IC Bus CE, International 3000CE, party bus, Kraków

IC Bus CE, International 3000CE, party bus, Kraków
Imprezowy szkolny autobus odjeżdża z parkingu K+R Bus na ul. Wielopole. Na ścianie tylnej pojazdu kolekcja amerykańskich tablic rejestracyjnych.


IC Bus CE, International 3000CE, party bus, Kraków

IC Bus CE, International 3000CE, party bus, Kraków

IC Bus CE, International 3000CE, party bus, Kraków

IC Bus CE, International 3000CE, party bus, Kraków
Skręcanie z ul. Wielopole w ul. Starowiślną. W tle ostatniego zdjęcia Pałac Prasy z 1921 roku, w którym między innymi mieści się siedziba organizatora krakowskiej komunikacji miejskiej (Zarząd Transportu Publicznego). 


Warto jeszcze dodać, że „IC Bus” to marka, a „CE” to nazwa modelu. IC Bus należy do koncernu Navistar, który produkuje także ciężarówki marki International, stąd inna nazwa International 3000CE. 

Autobusy IC Bus CE są oferowane głównie w wersji szkolnej (obecnie także dostępna opcja pojazdu elektrycznego). Można je także nabyć w zwykłej, pozbawionej dodatków wymaganych amerykańskimi przepisami o przewozie dzieci i młodzieży szkolnej.

W Blogu Transportowym IC Bus CE pojawił się po raz pierwszy w 2014 roku. Prezentowałem go w ramach cyklu o pojazdach na nowojorskiej Lexington Avenue. Tu link do tego materiału



Blog Transportowy na Facebooku


wtorek, 11 czerwca 2024

Nowe filmy – maj 2024

 

Blog Transportowy na YouTube, czyli kanał Lukaszwo – Transport Movies w maju 2024 wzbogacił się o pięć nowych nagrań. Jedno 4K oraz cztery krótkie filmiki typu „shorts”. Tematyka wodna, autobusowa, kolejowa i tramwajowa.

Film przedstawiający prom Valö, który jako linia 281 dopływa do końcowego przystanku Saltholmens Brygga jest już znany stałym czytelnikom bloga. Był on częścią większego materiału o rejsach po Archipelagu Południowym (tu link do tego wpisu). 



Prom Valö, Södra Skärgården, Västtrafik
Fragment filmu. Prom Valö.


Niesamowite miejsce, niepowtarzalny klimat Skandynawii. Bardzo polecam wycieczkę w tamten rejon Szwecji. Nagrywałem 3 maja 2024.




Pozostając w temacie Szwecji, zapraszam do Göteborga, na spotkanie z tamtejszymi kultowymi tramwajami Hägglund. Te oznaczone jako M29 wagony wciąż dość licznie kursują po mieście, obsługując różne linie. Poniższe nagranie wykonałem na Vasagatan w dniu 2 maja 2024. Na linii nr 2 jadą wagony 825 i 836.  


Lukaszwo - Transport Movies, shorts; Hägglund, Göteborg
Zdjęcie to link do filmu Shorts - Hägglund M29 nr 825 i 836.



Remise - Verkehrsmuseum der Wiener Linien jest miejscem stałego pobytu wyjątkowego wiedeńskiego przegubowca. To ÖAF-Gräf & Stift GU230/54/59/3. Stanowi on część sporej kolekcji historycznego taboru transportu publicznego. Już za jakiś czas rozpocznę serię wpisów prezentujących zbiory tego ciekawego muzeum. 21 czerwca 2023.


Lukaszwo - Transport Movies, shorts; Remise - Verkehrsmuseum der Wiener Linien, ÖAF-Gräf & Stift GU230/54/59/3
Zdjęcie to link do filmu Shorts - ÖAF-Gräf & Stift GU230/54/59/3.


W maju 2024 zamieściłem również krótkie nagranie z Polski. Należący do MPK Kraków autobus Karsan Jest+ nr PA101 przejeżdża przez przebudowywaną ul. Kocmyrzowską, obsługując nową trasę 180 w relacji Grębałów - Os. Na Stoku. Krakowski przewoźnik posiada łącznie dwa takie pojazdy. 12 marca 2024.


Lukaszwo - Transport Movies, shorts; Karsan Jest+, MPK Kraków
Zdjęcie to link do filmu Shorts - Karsan Jest+ z MPK Kraków.


Ostatnia z majowych nowości to deszczowe nagranie z czeskiego Bohumina. Teren lokomotywowni, manewry parowozu 464.202 „Rosnička“. 23 września 2023. 



Lukaszwo - Transport Movies, shorts; 464.202 „Rosnička“
Zdjęcie to link do filmu Shorts - parowóz 464.202 „Rosnička“ w trakcie ulewy.


Ostatnie z powyższych nagrań powstało w trakcie Dnia Kolei 2023. Pierwsza część relacji dotyczącej tej ciekawej imprezy transportowej jest dostępna pod tym linkiem



Blog Transportowy na YouTube. Kanał Lukaszwo - Transport Movies.


środa, 5 czerwca 2024

Egipt, kilka autobusów przy lotnisku w Hurghadzie

 

W Blogu Transportowym co jakiś czas publikuję materiały dotyczące Egiptu. Ostatnio pisałem o Peugeotach 504 pełniących funkcję międzymiastowych taksówek (tu link do tego wpisu). Teraz zapraszam na teren portu lotniczego w Hurghadzie. Dokładnie na parking, z którego turyści są rozwożeni do hoteli. Udało mi się udokumentować tam kilka autobusów. 

Największe z tych pojazdów to przedstawiciele lokalnej, egipskiej marki MCV, która bazuje na elementach dostarczanych przez Mercedesa-Benza. Były to dwa egzemplarze MCV 600 i tyle samo MCV 400.

Model MCV 600 już od wielu lat znajduje się w ofercie producenta z Kairu. Co jakiś czas poddawany jest on różnym zmianom, unowocześnieniom. To autobus wysokopokładowy, o długości 12,22 m, szerokości 2,55 m i o wysokości 3,82 m (wraz z klimatyzatorem). Posiada on 49 miejsc siedzących (lub 51 w wersji bez toalety). Na stronie internetowej przedstawiciela MCV na rynek arabski jest on nazywany „super gwiazdą najwyższej klasy”. 

Charakterystycznym elementem wyposażenia MCV 600 wymienianym w ulotce reklamowej są „klaksony elektryczne i pneumatyczne” – to chyba jedne z najważniejszych akcesoriów w jeżdżących po Egipcie pojazdach.

Oba sfotografowane przy lotnisku pojazdy były pomalowane w barwy firmowe operatora turystycznego TUI.



MCV 600, Hurghada, TUI, Travco Travel

MCV 600, Hurghada, TUI, Travco Travel
Na parkingu przy terminalu lotniska w Hurghadzie, na turystów korzystających z usług biura podróży TUI oczekuje autobus MCV 600. Pojazd został dodatkowo oznaczony numerem 283. 29.05.2023.


MCV 600, Hurghada, TUI, Travco Travel

MCV 600, Hurghada, TUI, Travco Travel
Stanowisko pracy kierowcy w MCV 600 nr 283. 29.05.2023.


MCV 600, Hurghada, TUI, Travco Travel
Tabliczka znamionowa powyższego MCV 600. Niestety nie uwzględnia ona roku produkcji pojazdu.


MCV 600, Hurghada, TUI, Travco Travel
Zbliżenie na tył MCV 600 nr 283. W środkowej części charakterystyczne logo MCV z piramidami.  


MCV 600, Hurghada, TUI, Travco Travel
Drugi MCV 600 ustawiony wówczas na lotniskowym parkingu. Pojazd oznaczony numerem 265. Za nim stoi MCV 400, a na końcu MCV 600 nr 283.


Autobusy MCV 400 i inny tabor pasażerski ustawiony na lotniskowym parkingu miały charakterystyczne barwy dużego egipskiego przewoźnika, organizatora wycieczek Travco Travel. Najprawdopodobniej także do tej firmy należały niebieskie MCV 600.

MCV 400 to również autobus znajdujący się w ofercie producenta od wielu lat. Systematycznie poddawany różnym unowocześnieniom. 

Jego długość to 11,8 m, szerokość 2,55 m i wysokość 3,59 m (wraz z klimatyzatorem). Pojemność pasażerska to 49 miejsc w wersji bez toalety. Jej brak dla egipskich przewoźników nie ma żadnego znaczenia, bo nawet gdyby WC było, to i tak cały czas pozostanie zamknięte.

Najnowsza wersja MCV 400 nosi oznaczenie 400L. 

Warto jeszcze dodać, że w ofercie autobusów turystycznych firmy MCV znajduje się także piętrowy model 800. 



MCV 400, Hurghada, Travco Travel
MCV 400 w barwach Travco Travel. Za nim MCV 600 nr 283.


MCV 400, Hurghada, Travco Travel

MCV 400, Hurghada, Travco Travel
Drugi przedstawiciel modelu MCV 400, oznaczony numerem 380.


Toyota Coaster to bardzo popularny w Egipcie mały autobus. Stopniowo przybywa przedstawicieli jego najnowszej, czwartej generacji, która jest oferowana od 2017 roku. Jeden z takich pojazdów był również na lotniskowym parkingu. Wiele osób zwracało uwagę na ten autobus ze względu na bagażnik dachowy. Nie był on atrapą – stopniowo umieszczano na nim bagaże.  


Toyota Coaster, MCV 400, Hurghada, Travco Travel

Toyota Coaster, Hurghada, Travco Travel
Toyota Coaster nr 7 i MCV 400 nr 380 z firmy Travco Travel. 


Toyota Coaster, MCV 400, Hurghada, Travco Travel

Toyota Coaster, MCV 400, Hurghada, Travco Travel
Bagażnik dachowy Toyoty Coaster stopniowo zapełnia się.


Po turystów przyjechała także Toyota HiAce w najnowszej wersji – szósta generacja, która oferowana jest od 2019 roku. Ona również została wyposażona w bagażnik dachowy.


Toyota HiAce, Hurghada, Travco Travel
Minibus Toyota HiAce. Pojazd oznaczono numerem 145.


Nas do hotelu zabrał jeden z dwóch niebieskich MCV 600. Jego wnętrze było już dość mocno zużyte.

Temat autobusów z Egiptu jeszcze powróci. Wcześniej jednak zajmę się tamtejszymi ciężarówkami - cysternami rozwożącymi wodę użytkową.



Blog Tranportowy na Twitterze (platforma X)