sobota, 7 lutego 2015

Długie kołowanie



Na terenie lotniska w podkrakowskich Balicach już od dłuższego czasu trwają prace modernizacyjne. Ma to także wpływ na ruch korzystających z niego samolotów. Dokładnie chodzi mi o kołowanie. Przez kilka miesięcy drugiej połowy 2014 roku nie było możliwe bezpośrednie przejechanie z płyty postojowej na początek pasa startowego. Maszyny musiały jeździć „objazdem” znacznie wydłużającym czas przejazdu. Kołujące samoloty zawsze potrzebowały około minuty, dwóch na wykonanie tego manewru. Wydłużona trasa powodowała, że taki przejazd trwał nawet około 10 minut i był swoistą prezentacja danej maszyny, która przemieszczała się w różnych kierunkach, a na koniec wykonywała widowiskowy obrót.


Zapraszam do obejrzenia dwóch „objazdowych” samolotów. Na początek gość z Niemiec, czyli maszyna o rejestracji D-AEBS. To Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR) należący do linii Lufthansa CityLine (umieszczony na boku napis Lufthansa Regional to wspólna nazwa krótkodystansowych połączeń realizowanych przez trzech przewoźników lotniczych: Lufthansa CityLine, Air Dolomiti i Eurowings). Niestety roku produkcji nie ustaliłem (moje ulubione źródło, czyli Planespotters.net milczy na ten temat). Samolot wyrusza w podróż do Monachium. 19 października 2014, godzina 16:40.


Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR), D-AEBS,  Lufthansa CityLine, Kraków Airport

Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR), D-AEBS,  Lufthansa CityLine, Kraków Airport

Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR), D-AEBS,  Lufthansa CityLine, Kraków Airport

Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR), D-AEBS,  Lufthansa CityLine, Kraków Airport
 Embraer o rejestracji D-AEBS w trakcie „objazdowego” kołowania.


Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR), D-AEBS,  Lufthansa CityLine, Kraków Airport

Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR), D-AEBS,  Lufthansa CityLine, Kraków Airport

Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR), D-AEBS,  Lufthansa CityLine, Kraków Airport

Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR), D-AEBS,  Lufthansa CityLine, Kraków Airport
Już na pasie startowym. Teraz D-AEBS przemieszcza się „pod prąd”. Na końcu (początku) obróci się i znów pokona ten odcinek, ale już z o wiele większą prędkością.


Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR), D-AEBS,  Lufthansa CityLine, Kraków Airport

Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR), D-AEBS,  Lufthansa CityLine, Kraków Airport
 W końcu maszyna startuje.


Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR), D-AEBS,  Lufthansa CityLine, Kraków Airport

Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR), D-AEBS,  Lufthansa CityLine, Kraków Airport
Już w powietrzu.




Według radaru lotniczego maszyna ma stały przydział do Monachium. Lata stamtąd do innych portów w Niemczech (np. Drezno, Bremen) i do pobliskich krajów (w styczniu 2014 Embraer ten lądował np. w Warszawie, Gdańsku, Goteborgu, Belgradzie, Wiedniu i Tuluzie). Tak prezentował się w ruchu. Blisko 6 minut wydłużonego kołowania i odlot:




Drugą z prezentowanych maszyn utrwaliłem trochę wcześniej, 14 września 2014. To Bombardier Dash 8 Q400 (De Havilland Canada DHC-8-402Q Dash 8) austriackich linii Austrian Airlines, należących do holdingu Lufthansa. Maszyna w swój pierwszy lot wystartowała w maju 1999. Jej rejestracja to OE-LGB. Na poniższych zdjęciach z wydłużonego kołowania w trakcie obsługi lotu Kraków – Wiedeń (po godzinie 15).


Bombardier Dash 8 Q400 (De Havilland Canada DHC-8-402Q Dash 8), OE-LGB, Austrian Airlines, Kraków Airport

Bombardier Dash 8 Q400 (De Havilland Canada DHC-8-402Q Dash 8), OE-LGB, Austrian Airlines, Kraków Airport

Bombardier Dash 8 Q400 (De Havilland Canada DHC-8-402Q Dash 8), OE-LGB, Austrian Airlines, Kraków Airport
 Bombardier już jest na pasie startowym. Teraz przemieszcza się „pod prąd”.


Bombardier Dash 8 Q400 (De Havilland Canada DHC-8-402Q Dash 8), OE-LGB, Austrian Airlines, Kraków Airport
 Jeszcze tylko obrót i można startować.


Bombardier Dash 8 Q400 (De Havilland Canada DHC-8-402Q Dash 8), OE-LGB, Austrian Airlines, Kraków Airport
 OE-LGB w trakcie startu do Wiednia.


Obecnie linie Austrian Airlines eksploatują 15 samolotów De Havilland Canada DHC-8-402Q Dash 8. Natomiast cała aktywna flota tego austriackiego przewoźnika liczy aż 77 maszyn. Nie wszystkie tak małe, jak prezentowany OE-LGB. Jest np. pięć Boeingów 777 i sześć 767.


Tak OE-LGB prezentował się w ruchu. W tym przypadku nagrywałem tylko końcową część kołowania:




Stałym zadaniem OE-LGB jest obsługa lotów z i do Wiednia. Oprócz Krakowa w ostatnim czasie samolot lądował np. w Pradze, Lipsku, Bolonii, Frankfurcie i Zagrzebiu. Maszyna obsługuje także loty wewnętrzne na terenie Austrii, do Salzburga, Linzu i Innsbrucku.

W Blogu Transportowym De Havilland Canada DHC-8-402Q Dash 8 pojawiał się już wcześniej. Pisałem o tych maszynach w barwach linii Nok Air (link), Eurolot (link) i Olympic Air (link). Natomiast Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR) gości tu po raz pierwszy.


Blog Transportowy na YouTube, kanał Lukaszwo - Transport Movies

Blog Transportowy na Facebooku

czwartek, 5 lutego 2015

Blog Transportowy w konkursie Blog Roku 2014


Tradycją już stało się moje uczestnictwo w organizowanym przez Onet konkursie na Blog Roku. Co dwa lata zgłaszałem do niego Blog Transportowy (link). W styczniu 2015 zostałem zakwalifikowany do najnowszej edycji i… całkowicie zapomniałem o konkursie.


Blog Transportowy w konkursie Blog Roku 2014
Screen strony informującej o uczestnictwie Bloga Transportowego w konkursie Blog Roku 2014.


Tymczasem od 3 lutego trwa już głosowanie. Przyznam, że bardzo mile zdziwiłem się, gdy okazało się, że na Blog Transportowy już oddano kilka głosów, a ja przecież nawet nie poinformowałem o konkursie czytelników (jedynie zamieściłem link w bocznym panelu). Zatem właśnie naprawiam ten błąd i proszę o głosy.


Zagłosuj na Blog Transportowy


Koszt SMS-a to 1,23 zł. Jak podał organizator, zysk zostanie przeznaczony na Fundację Dzieci Niczyje. Głosować można do 10 lutego 2015, do godziny 12.

Wyślij SMS o treści H11272 na numer 7122

Dziękuję.


Blog Transportowy na Facebooku

niedziela, 1 lutego 2015

Kiedy jeszcze był PKS Jędrzejów



Od kilku lat regularnie przestają istnieć PKS-y. Ostatnio niestety dzieje się to coraz częściej. Znikają nawet wielkie przedsiębiorstwa. Nie ma już np. PKS-u w Cieszynie, czy w Zakopanem. Niektóre firmy jakoś „przeżyły”, zostając własnością innych przewoźników. Tak np. PKS-y w Mrągowie, Mławie, czy Piotrkowie Trybunalskim stały się oddziałami firmy Mobilis.


Na przełomie lat 2011 i 2012 powoli przestawał istnieć PKS Jędrzejów. Przewoźnik z 16-tysięcznego miasteczka w województwie świętokrzyskim. Obsługiwał on kursy lokalne i dalekobieżne (np. Jędrzejów – Kraków) oraz komunikację miejską w Jędrzejowie. Dzięki wygranej w kilku przetargach autobusy PKS-u wykonywały także przewozy szkolne. W oddalonej o ponad 40 km miejscowości Włoszczowa zlokalizowano Placówkę Terenową PKS Jędrzejów.


Na początku roku 2012 odwiedziłem Jędrzejów. Pisałem już o tym w dziale Kolej, zajmując się tamtejszą wąskotorówką. Tu link. Głównym celem tamtego wyjazdu był jednak postawiony w stan likwidacji PKS. Szczególnie interesowała mnie obsługiwana przez tego przewoźnika komunikacja miejska. Niestety mój sprzęt fotograficzny nie wytrzymał walki z wilgotnym i bardzo zimnym powietrzem – akumulatorki padły mi dość szybko (dużo prądu poszło na wąskotorówkę) i niestety dokumentacja jeszcze działającego PKS-u nie przebiegła tak, jak chciałem. W dodatku było bardzo duże zachmurzenie, więc zdjęcia są ciemne i niekiedy mocno zaszumione. Nie udało mi się też utrwalić pojazdów obsługujących już wtedy nieliczne kursy lokalne (nie tak, jak planowałem, bo dwa lokalne są udokumentowane w poniższym materiale). Z komunikacją miejską wyszło trochę lepiej, ale niestety akumulatorek padł, gdy bohaterem nagrywanego filmu był „gwóźdź programu”.


Do Jędrzejowa trafiłem 9 stycznia 2012. Tego dnia komunikację miejską (dokładnie dwie linie: 1 i 3) obsługiwały dwa Autosany A1010M, Kapena City i … Autosan H9-21, będący wspomnianym „gwoździem programu”. Poniżej krótki fotoreportaż.


Autosan A1010M, PKS Jędrzejów
Jeden z Autosanów A1010M (#90003, rej. TJE R535) obsługiwał linię nr 1. Autobus w trakcie wjazdu na Rynek.


Autosan A1010M, PKS Jędrzejów


Autosan A1010M, PKS JędrzejówAutosan A1010M, PKS JędrzejówAutosan A1010M, PKS Jędrzejów
 Autosan #90003 na pętli Rynek. W dni robocze linia nr 1 kursuje co 20 minut. Obsługują ją dwie brygady. Autobus jest z 1999 roku.


Autosan H9-21, PKS Jędrzejów
 Prawdziwy hit tego wyjazdu, czyli Autosan H9-21 na linii miejskiej. Druga brygada „jedynki”. Niestety nie udało mi się nagrać filmu przedstawiającego ten pojazd w ruchu. Powód banalny - w ostatniej chwili rozładowała się bateria.


Autosan H9-21, PKS Jędrzejów


Autosan H9-21, PKS JędrzejówAutosan H9-21, PKS Jędrzejów
 Autosan H9-21 jako linia nr 1 objeżdża jędrzejowski rynek (plac Kościuszki), zmierzając na usytuowany po drugiej stronie przystanek końcowo-początkowy. Autobus o rejestracji TJE 23FT (nr taborowy 40220), rocznik 1984. To były ostatnie dni jego eksploatacji. W lutym 2012 trafił do stacji demontażu pojazdów.


Autosan H9-21, PKS Jędrzejów
 Na pl. Kościuszki przez krótki czas stał inny przedstawiciel modelu H9-21. Pojazd kończył jakiś podmiejski kurs, a ponieważ ostatni pasażerowie już wysiedli, kierowca wstąpił do pobliskiego sklepu. Niestety nie zdążyłem zrobić sensowniejszego zdjęcia. Rejestracja Autosana to TJE F709, rocznik 1989. Do stacji demontażu trafił w kwietniu 2013.


Autosan A1010M, PKS Jędrzejów
Linię nr 3 obsługiwał drugi Autosan A1010M. To pojazd o rejestracji TJE R511 i o numerze taborowym 90002. Także rocznik 1999. Po upadku PKS Jędrzejów autobus trafił do Przedsiębiorstwa Miejskiej Komunikacji Samochodowej (PMKS) z Tarnobrzegu. Na zdjęciu Autosan właśnie wjeżdża na końcowo-początkowy przystanek na pl. Kościuszki.


Autosan A1010M, PKS Jędrzejów


Autosan A1010M, PKS JędrzejówAutosan A1010M, PKS Jędrzejów
Ten sam autobus już na pętli Plac T. Kościuszki (Rynek) - taka nazwa widniała na rozkładach jazdy.


Kapena City 7,5, PKS Jędrzejów
 Na drugiej brygadzie linii nr 3 kursował najmniejszy tabor, czyli Kapena City 7,5. To rocznik 1999, od początku w PKS Jędrzejów. Odjazd z Rynku.


Kapena City 7,5, PKS Jędrzejów
 Kapena na pętli Plac T. Kościuszki (Rynek). Informacja pasażerska nie była zbyt bogata. Tylko wrzucony za szybę numer linii. 



Kapena City 7,5, PKS Jędrzejów
Ostatnie autobusowe zdjęcie, które wykonałem w trakcie tego pobytu w Jędrzejowie. Niestety technicznie jest fatalne - mój aparat nie poradził sobie z zapadającym zmrokiem. Kapena na linii nr 3 ulicą Partyzantów dojeżdża do pl. Kościuszki.


Komunikacja miejska w Jędrzejowie, rozkład jazdyKomunikacja miejska w Jędrzejowie, rozkład jazdy
Rozkład jazdy jędrzejowskiej komunikacji miejskiej. Pętla Plac T. Kościuszki (Rynek), z której korzystają wszystkie trasy. Linie nr 1 i 3 kursują w dni robocze i soboty. W niedziele i święta po Jędrzejowie jeździ linia C. Pod rozkładem cennik.


Jak już pisałem, nie udało mi się nagrać obsługującego komunikację miejską Autosana H9-21. Na szczęście materiał filmowy jednak powstał. Na poniższym nagraniu zobaczycie Autosana A1010M (TJE R535) objeżdżającego pl. Kościuszki jako linia nr 1. Na koniec wykonujący lokalny kurs Autosan H9-21 o rejestracji TJE 93UV (rocznik 1990):




W dniu mojej wizyty w Jędrzejowie nie istniał już dworzec autobusowy przy ul. Reymonta. Plac postojowy i stanowiska stały się ogólnodostępnym parkingiem. Przyznam, że byłem mocno zaskoczony takim widokiem. Kiedy ostatnio byłem w tym miejscu (jadąc jakimś kursem pospiesznym z Krakowa do Kielc), było ono zapełnione autobusami. W ramach oszczędności dworzec został przeniesiony na teren pobliskiej zajezdni PKS Jędrzejów. Tam już jednak nie dotarłem.



Dawny dworzec autobusowy PKS Jędrzejów

Dawny dworzec autobusowy PKS Jędrzejów
Dawne dworcowe stanowiska. Kiedyś było tu pełno autobusów. 


Dawny dworzec autobusowy PKS Jędrzejów
Przy pustych stanowiskach stał zamknięty budynek dawnego dworca autobusowego.


PKS Jędrzejów komunikację miejską obsługiwał jeszcze tylko przez kilka miesięcy. W czerwcu 2012 syndyk przewoźnika wstrzymał jakiekolwiek wyjazdy z zajezdni. Dotyczyło to także autobusów obsługujących szkoły i ruch lokalny. Tak zakończyła się działalność kolejnego przedsiębiorstwa PKS.


Wpisy poświęcone autobusom

Blog Transportowy na Facebooku

piątek, 30 stycznia 2015

Rajd Krak 2013 – druga część

Ciąg dalszy prezentacji pojazdów biorących udział w Międzynarodowym Rajdzie Pojazdów Zabytkowych Krak 2013. Etap VI, Konkurs Elegancji. 29.06.2013. Tu link do pierwszej części.


Kiedyś to auto dominowało na polskich drogach. Teraz to już coraz rzadszy widok. Szczególnym rarytasem są egzemplarze z pierwszego okresu produkcji. „Maluch”, czyli Polski Fiat 126p, który przyjechał z Wieliczki. Na przedniej szybie widnieje 1974 rok. Produkcję tego modelu uruchomiono w 1973 roku:


Polski Fiat 126p, Rajd Krak 2013

Polski Fiat 126p, Rajd Krak 2013


Aston Martin 15/98, czyli brytyjski kabriolet z końca lat 30-tych ubiegłego wieku:


Aston Martin 15/98, Rajd Krak 2013


BMW 2002ti. Model ten był produkowany na początku lat 70-tych ubiegłego wieku:



BMW 2002ti, Rajd Krak 2013


MG MGB prezentowałem już w relacji z Kraka 2012. Wówczas był to czarny kabriolet, który przyjechał z Wielkiej Brytanii (link). W roku 2013 można było podziwiać inny egzemplarz, który dotarł z województwa śląskiego. Żółty i już nie kabriolet:


MG MGB, Rajd Krak 2013


Relację z poprzedniego rajdu rozpocząłem prezentacją pięknego Forda A (tu link). W edycji 2013 wziął udział inny przedstawiciel tego modelu. Tym razem kabriolet. Ford A był produkowany w latach 1927 – 1931, zastępując słynny model „T”:


Forda A, Rajd Krak 2013

Forda A, Rajd Krak 2013


Kolejny kabriolet, MG (Morris Garages) TD. Ten model był produkowany w latach 1950 – 1953:


MG (Morris Garages) TD, Rajd Krak 2013


Dostojny i elegancki. Jaguar Mark II. Te luksusowe, sportowe auta były produkowane w latach 1959 – 1969:


Jaguar Mark II, Rajd Krak 2013


Jaguarem kończę tę część relacji. Rajd Krak 2013 za jakiś czas znów powróci do Bloga Transportowego. Tu link.


Wpisy Rajd Krak 2013 część I , część III i część IV
Wpisy Rajd Krak 2012 część I, część II i część III


Blog Transportowy na Google+

Blog Transportowy na Facebooku

 

poniedziałek, 26 stycznia 2015

MZK Tychy w Oświęcimiu



Dnia 1 stycznia 2015 Miejski Zarząd Komunikacji w Tychach uruchomił nową linię autobusową nr 686. To jedno z następstw wycofania się PKSiS Oświęcim z obsługi linii o numeracji 5xx. W Blogu Transportowym publikowałem już artykuł na ten temat (listopad 2014, tu link). Wówczas dostępne źródła podawały jednak inny przebieg planowanej trasy 686. Dotyczyło to Tychów, gdzie autobusy miały mieć pętlę przy zajezdni trolejbusowo-autobusowej (przystanek „Tychy Nexteer”). Ostatecznie relację wydłużono do końcówki Szpital Wojewódzki. W Oświęcimiu autobusy kończą trasę na pl. Kościuszki, czyli na pętli Oświęcim Miasto.

Tyska komunikacja miejska powróciła do Oświęcimia po wieloletniej przerwie. Nim rozpoczęła się „era pięćsetek”, docierała tam linia 0 (lub literkowa „O”, jak Oświęcim – osobiście nie widziałem, a źródła podają przeróżne wersje, ale miejscowi zawsze mówili „zerówka”), a jeszcze wcześniej, w latach 80-tych (tu cytuję Leszka Matulę, za Phototrans.eu) trasa nr 685.

Niestety częstotliwość nowej linii nie jest zbyt imponująca. W dzień roboczy 686 do Oświęcimia dociera tylko 11 kursami. Pierwszy na pl. Kościuszki jest o 5:33, a ostatni o 23:13. Dwa poranne przejazdy na terenie Oświęcimia mają wydłużoną trasę, czyli nie jadą najkrótszą opcją przez ul. Konarskiego, ale przez Powstańców Śląskich (dworzec kolejowy), Wyzwolenia, Więźniów Oświęcimia, Obozową, Orłowskiego, Legionów i Dąbrowskiego. Do Tychów autobusy wracają przez Konarskiego. Dwa wydłużone kursy w stronę przeciwną realizowane są po południu (o 14:00 i 15:10), a na rozkładzie jazdy oznacza je informacja: kurs przez Zasole I. W soboty i święta 686 do Oświęcimia dociera tylko cztery razy. Pierwszy kurs dojeżdża do pętli o 4:44, a ostatni o 18:27.  Bogatsza oferta przewozowa dotyczy krótszego odcinka omawianej linii, czyli od pętli Tychy Szpital Wojewódzki do końcówki Zabrzeg Pętla (tuż przed Oświęcimiem). Tu w dzień roboczy jadą aż 24 pary kursów (wliczając także te do i z Oświęcimia). W soboty, niedziele i święta jest już skromniej, bo tylko 6 par, czyli raptem o dwie więcej niż w całej relacji.

Dość specyficzne są bardzo długie postoje na pl. Kościuszki w Oświęcimiu. Przykładowo autobus przyjeżdżający o 11:47 w drogę powrotną wyruszy dopiero o 12:35, a kurs z 13:15 o 14:00. Ciekawy jest też przykład pierwszego odjazdu z Oświęcimia w dzień roboczy (o 4:58). Nie jest to przejazd powrotny, bo jak już pisałem 686 najwcześniej z Tychów dociera o 5:33, wracając o 6:20. Podobnie jest z ostatnim kursem do Oświęcimia. Zgodnie z rozkładem jazdy na pętlę dociera o 23:13 i nie ma już wtedy odjazdu do Tychów. Mamy zatem dwie opcje: długie (Tychy – Oświęcim, Oświęcim – Tychy)   przejazdy na pusto lub nocowanie autobusu w Oświęcimiu. W tej sprawie skontaktowałem się z PKM Tychy, czyli przewoźnikiem obsługującym tę trasę. Na e-maila odpowiedział Ryszard Cichy. Wyjaśnił mi on, że zgodnie z dostarczonym przez MZK rozkładem jazdy, autobus linii 686 odjeżdżający z Oświęcimia o godzinie 4:58 do przystanku początkowego dojeżdża z zajezdni na pusto. Również bez pasażerów wykonywany jest zjazd do zajezdni po dotarciu do Oświęcimia na 23:13.

Na linię 686 PKM Tychy wysyła różny tabor. Osobiście trafiłem tylko na dwa pojazdy. Pierwszy w malowaniu dość specyficznym – biały, podkładowy. To MAZ 103 o numerze taborowym 365. Pojazd nowy (rocznik 2014), ale konstrukcyjnie stary, bo to licencyjny odpowiednik Neoplana N4016 z lat 90-tych. Poniżej ten białoruski autobus sfotografowany 14 stycznia 2015.


MAZ 103, PKM Tychy, Oświęcim

Ulica Dąbrowskiego. MAZ kończy kurs z Tychów (z godziny 10:50), odjeżdżając z przystanku „Oświęcim Dąbrowskiego Kościół”. W tle Autosan H7-10.02 prywatnego przewoźnika i Solaris Urbino 8,9 LE #82 z MZK Oświęcim.


MAZ 103, PKM Tychy, Oświęcim

MAZ 103, PKM Tychy, Oświęcim

Plac Kościuszki. MAZ z PKM Tychy oczekuje na kurs powrotny. To czekanie jeszcze trochę potrwa, bo jest godzina 11:50, a odjazd wyznaczono na 12:35. 


MAZ 103, PKM Tychy, Oświęcim

Wreszcie koniec długiego postoju. MAZ #365 wraca do Tychów - odjazd z pl. Kościuszki. W tym miejscu na kolejne kursy oczekują także autobusy MZK Oświęcim.


MAZ 103, PKM Tychy, Oświęcim

MAZ 103, PKM Tychy, Oświęcim

Przystanek początkowy „Oświęcim Miasto”. Wsiadło około 10 osób, a ponieważ wszystkie kupowały bilet u kierowcy, trwało to trochę czasu. Warto zwrócić uwagę na przestrzeganie zasady wsiadania pierwszymi drzwiami - tylko to wejście było otwarte.


MAZ 103, PKM Tychy, Oświęcim

Kurs z godziny 12:35 już rozpoczęty. To opcja z pominięciem przystanku „Plac Nobla” w Bieruniu. Następny odjazd linii 686 o godzinie 14:00. Będzie to wariant przez oświęcimski dworzec kolejowy.

Nagrałem także krótki film. MAZ rusza z przystanku „Oświęcim Dąbrowskiego Kościół”. Później zobaczycie przejazd z pl. Kościuszki na przystanek początkowy „Oświęcim Miasto” i odjazd do Tychów:




Tego dnia utrwaliłem także Solarisa Urbino 12 #347. To rocznik 2009, od nowości w PKM Tychy. Autobus obsługiwał kurs dojeżdżający do Oświęcimia na 13:15. Powrót o 14:00 przez dworzec PKP.


Solaris Urbino 12, PKM Tychy, Oświęcim
 
Solaris #347 odjeżdża z przystanku „Stacja BP” przy ul. Konarskiego. W tle żółty Jelcz 120M #44 z MZK Oświęcim.

Powyższe zdjęcie to screen z filmu, który zaprezentuję już niedługo, wracając do tematu linii 686.

Link do zdjęcia prezentującego Jelcza M-11 z PKM Tychy w Oświęcimiu. Lata 90-te.


Blog Transportowy na You Tube, kanał Lukaszowo

Blog Transportowy na Facebooku