Część pierwsza wpisu.
Kiedy
rychlik prowadzony lokomotywą 750 718-9 odjechał, na stacji zapanował
spokój. Jednak tylko chwilowy. Już o 13:10 miał przyjechać następny
pociąg, również wagonowy ze spalinówką. To rychlik nr 1407 ze stacji
Zábřeh na Moravě (11:32). Niestety skład opóźnił się około 15 minut.
Układający rozkład jazdy brali pod uwagę taką ewentualność, dlatego
oczekujący na podróżujących dalej spěšny vlak nr 1665 do Krnova (15:00)
odjeżdżał dopiero o 13:30.
Spěšny vlak nr 1665 do Krnova czeka na godzinę odjazdu.
Oczekiwanego
rychlika przyprowadziła lokomotywa 750 715-5. Identyczna jak dwie
prezentowane wcześniej. Rocznik 1975, w 2012 r. modernizacja w CZ LOKO.
Wcześniej lokomotywa funkcjonowała pod oznaczeniem 750 236-2. Na haku
przyciągnęła dwa wagony klasy drugiej. Tym razem w obowiązującym obecnie
niebieskim malowaniu. Oba wagony przyjechały z Brna, w relacji Brno hl.
n. (9:18) - Zábřeh na Moravě (11:23) jako rychlik nr 907 do Šumperka
(11:40) prowadzony elektrowozem serii 362.
Rychlik nr 1407 prowadzony lokomotywą 750 715-5 wjeżdża na stację Jesenik.
Kiedy odjechał spěšny vlak do Krnova, 750 715-5 rozpoczęła manewry. Zrobiła oblot składu, a następnie przestawiła wagony na sąsiedni tor. Stał na nim charakterystyczny wagon bagażowy produkcji NRD, który doczepiono do pociągu. Manewry widać na powyższym filmie. Poniżej kilka zdjęć z ich przebiegu.
Lokomotywa 750 715-5 w trakcie oblotu dwuwagonowego składu.
„Nurek” już podpięty do wagonów. Obok lokomotywa 750 716-3.
Rychlik nr 1404 relacji Jesenik - Zábřeh na Moravě już zestawiony.
Lokomotywa 750 716-3 wciąż bez zatrudnienia, a w tle wygaszona 750 715-5 ze składem rychlika nr 1404.
Rychlik nr 1407 już na stacji Jesenik. Obok stoi lokomotywa 750 716-3.
Film z wjazdu składu. Jego dalsza część to manewry na stacji Jesenik:
Kiedy odjechał spěšny vlak do Krnova, 750 715-5 rozpoczęła manewry. Zrobiła oblot składu, a następnie przestawiła wagony na sąsiedni tor. Stał na nim charakterystyczny wagon bagażowy produkcji NRD, który doczepiono do pociągu. Manewry widać na powyższym filmie. Poniżej kilka zdjęć z ich przebiegu.
Lokomotywa 750 715-5 w trakcie oblotu dwuwagonowego składu.
„Nurek” już podpięty do wagonów. Obok lokomotywa 750 716-3.
Na
tym manewry się nie skończyły. Skład odjechał za stację i po chwili
wrócił po jeszcze jeden wagon - stojący samotnie biało-zielony bagażowy.
Tak
powstał nowy pociąg. To rychlik 1404 relacji Jesenik (14:54) - Zábřeh
na Moravě (16:28). Na stacji końcowej wagony zostaną wpięte do innego
składu. Dwa pierwsze pojadą aż do Pragi, a ostatni zostanie odczepiony w
Brnie.
Rychlik nr 1404 relacji Jesenik - Zábřeh na Moravě już zestawiony.
Lokomotywa 750 716-3 wciąż bez zatrudnienia, a w tle wygaszona 750 715-5 ze składem rychlika nr 1404.
Przy
rampie załadunkowej stał skład węglarek. Czekały one na ładunek drewna,
który w trakcie mojego pobytu na stacji przywoziły ciężarówki. Niestety
był to jedyny akcent towarowy. Na żaden skład nie załapałem się, a
ostatnio (czyli w 2010 roku) taki pociąg jechał właśnie po godzinie 13.
Tak zakończyłem kolejową wizytę w Jeseniku.