niedziela, 2 listopada 2014

Nurki w Jeseniku (2)


Część pierwsza wpisu.


Kiedy rychlik prowadzony lokomotywą 750 718-9 odjechał, na stacji zapanował spokój. Jednak tylko chwilowy. Już o 13:10 miał przyjechać następny pociąg, również wagonowy ze spalinówką. To rychlik nr 1407 ze stacji  Zábřeh na Moravě (11:32). Niestety skład opóźnił się około 15 minut. Układający rozkład jazdy brali pod uwagę taką ewentualność, dlatego oczekujący na podróżujących dalej spěšny vlak nr 1665 do Krnova (15:00) odjeżdżał dopiero o 13:30.


Koleje Czeskie, spěšny vlak nr 1665 do Krnova, stacja Jesenik


Koleje Czeskie, spěšny vlak nr 1665 do Krnova, stacja Jesenik


Koleje Czeskie, spěšny vlak nr 1665 do Krnova, stacja Jesenik


Koleje Czeskie, spěšny vlak nr 1665 do Krnova, stacja Jesenik


Koleje Czeskie, spěšny vlak nr 1665 do Krnova, stacja Jesenik

 Spěšny vlak nr 1665 do Krnova czeka na godzinę odjazdu.



Oczekiwanego rychlika przyprowadziła lokomotywa  750 715-5. Identyczna jak dwie prezentowane wcześniej. Rocznik 1975, w 2012 r. modernizacja w CZ LOKO. Wcześniej lokomotywa funkcjonowała pod oznaczeniem 750 236-2. Na haku przyciągnęła dwa wagony klasy drugiej. Tym razem w obowiązującym obecnie niebieskim malowaniu. Oba wagony przyjechały z Brna, w relacji Brno hl. n. (9:18) - Zábřeh na Moravě (11:23) jako rychlik nr 907 do Šumperka (11:40) prowadzony elektrowozem serii 362.


Koleje Czeskie, rychlik nr 1407 wjeżdza na stację Jesenik


Koleje Czeskie, rychlik nr 1407 wjeżdza na stację Jesenik

Rychlik nr 1407 prowadzony lokomotywą  750 715-5 wjeżdża na stację Jesenik.



Koleje Czeskie, rychlik nr 1407 wjechał na stację Jesenik


Koleje Czeskie, rychlik nr 1407 wjechał na stację Jesenik


Koleje Czeskie, rychlik nr 1407 wjechał na stację Jesenik


Koleje Czeskie, rychlik nr 1407 wjechał na stację Jesenik


Rychlik nr 1407 już na stacji Jesenik. Obok stoi lokomotywa 750 716-3.



Film z wjazdu składu. Jego dalsza część to manewry na stacji Jesenik:




Kiedy odjechał spěšny vlak do Krnova, 750 715-5 rozpoczęła manewry. Zrobiła oblot składu, a następnie przestawiła wagony na sąsiedni tor. Stał na nim charakterystyczny wagon bagażowy produkcji NRD, który doczepiono do pociągu. Manewry widać na powyższym filmie. Poniżej kilka zdjęć z ich przebiegu. 


Koleje Czeskie, lokomotywa 750 715-5 manewruje na stacji Jesenik

Koleje Czeskie, lokomotywa 750 715-5 manewruje na stacji Jesenik

Koleje Czeskie, lokomotywa 750 715-5 manewruje na stacji Jesenik

Koleje Czeskie, lokomotywa 750 715-5 manewruje na stacji JesenikKoleje Czeskie, lokomotywa 750 715-5 manewruje na stacji Jesenik

  Lokomotywa 750 715-5 w trakcie oblotu dwuwagonowego składu.


Koleje Czeskie, lokomotywa 750 715-5 manewruje na stacji Jesenik

Koleje Czeskie, lokomotywa 750 715-5 manewruje na stacji JesenikKoleje Czeskie, lokomotywa 750 715-5 manewruje na stacji Jesenik

„Nurek” już podpięty do wagonów. Obok lokomotywa 750 716-3.

Koleje Czeskie, lokomotywa 750 715-5 manewruje na stacji Jesenik

Na tym manewry się nie skończyły. Skład odjechał za stację i po chwili wrócił po jeszcze jeden wagon - stojący samotnie biało-zielony bagażowy.

Tak powstał nowy pociąg. To rychlik 1404 relacji Jesenik (14:54) - Zábřeh na Moravě (16:28). Na stacji końcowej wagony zostaną wpięte do innego składu. Dwa pierwsze pojadą aż do Pragi, a ostatni zostanie odczepiony w Brnie.


Koleje Czeskie, rychlik 1404 relacji Jesenik - Zábřeh na Moravě

Koleje Czeskie, rychlik 1404 relacji Jesenik - Zábřeh na Moravě

Koleje Czeskie, rychlik 1404 relacji Jesenik - Zábřeh na MoravěKoleje Czeskie, rychlik 1404 relacji Jesenik - Zábřeh na Moravě

Rychlik nr 1404 relacji Jesenik - Zábřeh na Moravě już zestawiony. 

Koleje Czeskie, lokomotywa 750 716-3, stacja Jesenik

Lokomotywa 750 716-3 wciąż bez zatrudnienia, a w tle wygaszona 750 715-5 ze składem rychlika nr 1404. 


Koleje Czeskie, wagony węglarki na stacji JesenikKoleje Czeskie, wagony węglarki na stacji Jesenik


Przy rampie załadunkowej stał skład węglarek. Czekały one na ładunek drewna, który w trakcie mojego pobytu na stacji przywoziły ciężarówki. Niestety był to jedyny akcent towarowy. Na żaden skład nie załapałem się, a ostatnio (czyli w 2010 roku) taki pociąg jechał właśnie po godzinie 13.

Tak zakończyłem kolejową wizytę w Jeseniku.


Blog Transportowy na Twitterze

Blog Transportowy na Facebooku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz