W Blogu Transportowym pisałem już o zwycięzcy konkursu „Bus of the Year 2015”, czyli o MAN-ie Lion’s City GL CNG (tu link).
 Uroczyste wręczenie pucharu potwierdzającego zdobycie tego tytułu 
odbyło się w trakcie specjalnej gali towarzyszącej wrześniowym targom 
IAA w Hanowerze. Wówczas ogłoszono także wyniki dwóch innych konkursów.
Tytuł
 „Truck of the Year 2015” przyznano ciężarówce, którą prezentowałem już 
wiele razy. To Renault Trucks T. Pojazd ten otrzymał łącznie 129 
punktów, co dało mu 48 punktów przewagi nad najwyżej ocenionym rywalem. 
Złożone z 25 międzynarodowych dziennikarzy jury uznało takie zalety 
nowego Renaulta jak: nowatorstwo technologiczne, wygoda i 
bezpieczeństwo, osiągi w trakcie jazdy, oszczędność paliwa, ekologię i 
całkowity koszt posiadania pojazdu.
„Renault
 Trucks T łączy zalety poprzednich modeli - filarów marki z najnowszymi 
innowacjami technologicznymi w świecie transportu drogowego” - podkreślił Gianenrico Griffini, prezes kapituły Jury Trucks of the Year (ITOY). „Rezultat, to jedna z najbardziej znaczących premier w ostatnich latach”.
Nagroda
 „Truck of the Year” jest przyznawana od roku 1977. Jej pierwszym 
zdobywcą został Seddon Atkinson 200. Tytuł „Ciężarówki roku 2014” 
otrzymało Volvo FH.
Renault
 Trucks T, zdobywca tytułu „Truck of the Year 2015”. Przykładowy 
egzemplarz zaprezentowany w trakcie zlotu Master Truck w Polskiej Nowej 
Wsi pod Opolem. 18.07.2014.
Natomiast
 tytuł „Van of the Year 2015” trafił do firmy Iveco za najnowszy model 
popularnej rodziny Daily. New Daily zwyciężył przewagą 17 punktów nad 
najwyżej ocenionym konkurentem. Historia nagrody „Van of the Year” jest 
znacznie krótsza, niż trofeum ciężarówkowego. Po raz pierwszy przyznano 
ją dopiero w 1992 roku. Wówczas zwycięzcą został Volkswagen T4. Tytuł 
„Vana roku 2014” otrzymał Ford Transit Connect.
Iveco
 New Daily, zdobywca tytułu „Van of the Year 2015”. Przykładowy 
egzemplarz sfotografowany na jednej ze stacji paliw przy drodze nr 7 za 
Kielcami. 9.10.2014. 




Brak komentarzy:
Prześlij komentarz