niedziela, 13 grudnia 2009

SM31 na wiadukcie


W pierwszej kolejowej notce pojawił się temat Magistrali Podsudeckiej. Dziś zapraszam w inny jej rejon. Także w Kędzierzynie-Koźlu, ale nieco wcześniej. W sumie można powiedzieć, że to jej początek.

Na wysokości Osiedla Żabieniec znajduje się ciekawy wiadukt kolejowy. Górą przebiega dwutorowa podsudecka, a dołem linia na Opole. Są tam też tory prowadzące do portu rzecznego na Odrze w Koźlu Porcie (dzielnica Kędzierzyna-Koźla), z których możliwy jest także wjazd na wspomnianą magistralę.

19 lipca 2008 r. znalazłem się w rejonie wiaduktu - taki zaplanowany element wycieczki rowerowej. Miałem szczęście, bo właśnie na jego górze stał długi skład talbotów. Pociąg był prowadzony przez ST43, a na jego końcu popychacz, czyli SM31-096. Ta druga maszyna ucieszyła mnie wyjątkowo, bo „trumny” na tej linii to nowość (w sumie już kilkuletnia, ale zawsze mnie omijająca). Bujna roślinność niestety uniemożliwiła robienie zdjęć, a w dodatku skład właśnie ruszał. Nakręciłem więc taki filmik:




Dołem ET22 prowadzi skład węglarek w kierunku Opola. Natomiast talboty jadą od strony Nysy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz