wtorek, 15 grudnia 2009

Skład „stodwójek”


Dzisiaj krakowskie MPK przygotowało niezwykłą atrakcję. W związku z 40-leciem eksploatacji wagonów 102N, na ulice miasta wyjechał historyczny skład, czyli 102N #203 + 102Na #210. Skierowano go do obsługi linii 22, brygada 11. Łącznie wykonał dwa kółka, pierwsze rozpoczęte o 12:55 pod Kombinatem, a powrót o 14:02 z Borku Fałęckiego. Drugie o 15:10 z Walcowni i powrót o 16:22 z Borku.

Ze względu na pracę załapałem się niestety tylko na końcową część tego historycznego przejazdu. Było już ciemno, więc o zdjęciach nie było mowy. Postanowiłem więc nakręcić filmik. Miejsce akcji - przystanek „Nowohucka”, godzina 17:04. Niestety nie wszystko jest dobrze widoczne, ale przecież było ciemno:




„Stodwójki” zatrzymały się i wsiadłem ostatnimi drzwiami drugiego wagonu. Przyznam, że takim składem jeszcze nigdy nie jechałem. Nie było zbyt wielu osób, więc z zajęciem miejsca nie było problemu. Dźwięk towarzyszący jeździe był przepiękny. Musiałem go utrwalić:




Na przystanku „Struga” przesiadłem się do pierwszego wagonu, czyli #203. Jechało w nim więcej osób, w tym kilku miłośników transportu. Celem wszystkich było utrwalenie tego niezwykłego składu na końcowym przystanku „Kombinat” (zjazd do zajezdni). Panujące tam ciemności i atmosfera pośpiechu nie dała rewelacyjnego efektu, ale cieszę się, że mam ten skład w swoich zbiorach:


Konstal 102N #203 + Konstal 102Na #210, MPK Kraków


Kiedy odjeżdżał, nakręciłem jeszcze taki, niestety też ciemny filmik:





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz