poniedziałek, 7 grudnia 2009

Mercedesy i Jelcze


Już od jakiegoś czasu krakowskie MPK eksploatuje 22 egzemplarze Mercedesów Citaro G. Pierwsze 10 sztuk (nr DC501 - DC510) do przewoźnika trafiło pod koniec 2008 roku. Ich uroczysta prezentacja odbyła się 6 listopada 2008 r. na terenie zajezdni Wola Duchacka. Nowe autobusy pięknie prezentowały się ustawione obok siebie (brakowało jednego egzemplarza - pokazano 9, a nie 10 pojazdów):


Mercedes Citaro G, MPK Kraków

Mercedes Citaro G, MPK Kraków

Tak prezentuje się wóz nr DC506 w ruchu. Pętla linii 164: Piaski Nowe dnia 10.01.2009:




Zakupy nowego taboru niestety spowodowały wycofywanie z ruchu starszych pojazdów. Ikarusy już się skończyły, więc krakowskie  MPK zabrało się za Jelcze M181MB z pierwszej serii. Ostały się tylko pojedyncze egzemplarze, np. DD409, którego udało mi się upolować 5 października 2009 r, na pętli Kombinat:


Jelcz M181MB, MPK Kraków
Jelcz M181MB #DD409 (rocznik 1996) na pętli kombinat. 5.10.2009.


W trakcie targów Transexpo 2009 w Kielcach, 16 września br, zaprezentowano i oficjalnie przekazano prezesowi Pilszczkowi pierwszy z kolejnych 12 zakontraktowanych egzemplarzy Citaro G (nr DC511).


Mercedes Citaro G, MPK Kraków
Mercedes Citaro G #DC511 prezentowany na targach Transexpo 2009.


Już pod koniec listopada wszystkie Mercedesy kursowały po mieście. Obecnie można je zobaczyć np. na liniach 105, 164, 114, czy 405. Osobiście nie mam zbyt często okazji korzystać z nowego taboru, ale odbieram te autobusy bardzo pozytywnie. Być może przez to, że dość mocno różnią się od eksploatowanych wcześniej pojazdów (nie tylko kolorystycznie).

Nowy tabor to niestety likwidacje starego, nad czym ogromnie boleję. Po Jelczach M181MB przyszła kolej na solowe M121MB z pierwszej serii. Ich byt jest tym bardziej zagrożony, gdyż w Bolechowie już kończy się produkcja nowych Solarisów dla MPK. Warto więc fotografować najstarszy tabor, bo nie wiadomo, jak długo jeszcze będzie w ruchu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz