piątek, 14 listopada 2014

E1+C3 rozpoznawalne przez pasażerów



Blog Transportowy ma już 5 lat. 2009-2014


W lipcu 2014 pisałem o pierwszym krakowskim tramwaju, którego potencjalni pasażerowie nie pomylą już z „z szeregiem innych środków transportu”. Tu link. Był to wagon 105Na #445. Do grona rozpoznawalnych przez pasażerów (za Księgą Identyfikacji Wizualnej Pojazdów Komunikacji Miejskiej w Krakowie, str. nr 18) tramwajów dołączył także skład E1+C3 #146+596. To pierwszy „wiedeńczyk” w nowych barwach miejskich. Poniżej „koszmarek” sfotografowany 1 listopada 2014 w rejonie przystanku „Wiadukty”. Skład jako przejazd techniczny jedzie do pętli Wzgórza Krzesławickie. Wróci jako linia 9 do Nowego Bieżanowa (awaryjna zmiana trasy):
 

Skład E1+C3 #146+596, MPK Kraków, Księga Identyfikacji Wizualnej Pojazdów Komunikacji Miejskiej w Krakowie

Skład E1+C3 #146+596, MPK Kraków, Księga Identyfikacji Wizualnej Pojazdów Komunikacji Miejskiej w Krakowie

Skład E1+C3 #146+596, MPK Kraków, Księga Identyfikacji Wizualnej Pojazdów Komunikacji Miejskiej w Krakowie

Skład E1+C3 #146+596, MPK Kraków, Księga Identyfikacji Wizualnej Pojazdów Komunikacji Miejskiej w Krakowie

Skład E1+C3 #146+596, MPK Kraków, Księga Identyfikacji Wizualnej Pojazdów Komunikacji Miejskiej w Krakowie

 Krótka wersja ruchoma:




Poniżej po raz kolejny mój ulubiony cytat z Księgi Identyfikacji Wizualnej Pojazdów Komunikacji Miejskiej w Krakowie, str. nr 18, czyli uzasadnienie, dlaczego likwiduje się dopasowane do danego typu taboru malowanie, zastępując je swoistym „wynaturzeniem plastyka”:

„Uwzględniając potrzeby osób starszych, osób niedowidzących i przeciętnych użytkowników, wprowadza się zunifikowany schemat malowania i oznakowania pozwalający na łatwą identyfikację i wyróżnienie pojazdów KMK spośród szeregu innych środków transportu”.


Blog Transportowy na Google +

Blog Transportowy na Facebooku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz