Pod koniec września zamieściłem informację o kontrakcie na dostawę Solarisów do tureckiego Izmiru (link).
Pierwsze 30 przegubowców już tam dotarło i obsługuje komunikację
miejską. Ich dostawa zakończyła się w lutym 2014. Co ciekawe, polskie
autobusy otrzymały przydomek. Nazywane są łabędziami. To ze względu na
(jak podaje Solaris): „rozmiary, kolor oraz prezencję”. Niestety nie
wiem, jak określa się inne autobusy, bo przydomek ponoć ma każdy model.
Solaris
Urbino 18 w barwach ESHOT Izmir. Numer autobusu to 14-009. Tureckie
numery taborowe zawierają informację o roku produkcji danego pojazdu, w
tym przypadku cyfra 14 to rok 2014. Za Solarisem jedzie Sanos. To
właśnie te wysłużone już autobusy są stopniowo wycofywane z Izmiru i
zastępowane produktami z Polski. Widoczny na zdjęciu pojazd to Sanos
S218 #94-601 (rocznik 1994) na linii 169.
Kolejne
30 Solarisów Urbino 18 trafi do Izmiru do końca marca, a następne 40 do
końca kwietnia. Wówczas w mieście będzie już 100 polskich przegubowców.
Dwa
Solarisy Urbino 18 w Izmirze, pętla Gümrük. Autobus nr 14-003 obsługuje
linię 273 (do Yeşilbağlar, codzienna, w szczycie dni roboczych odjazdy
co 10 minut), a 14-021 linię 60 (do Pınarbaşı, także codzienna, ale
kursy o mniejszej częstotliwości: 20 - 30 minut).
Uroczysta
prezentacja nowego taboru. Elementem niezbędnym są tureckie flagi oraz
widniejące na białych proporcach podobizny Mustafa Kemala
Atatürka, twórcy państwa tureckiego.
W
Internecie pojawiły się już pierwsze filmy pokazujące nowy tabor
przewoźnika ESHOT. Niestety wszystkie prezentują tylko wnętrza
pojazdów. To jeden z nich. Około 3 minutowa przejażdżka: