Zatem stało się. Nowa gama ciężarówek 
Renault już została zaprezentowana. 11 czerwca 2013 r. po raz pierwszy 
oficjalnie pokazano światu całą rodzinę nowych pojazdów. Zapraszam do 
lektury poniższej informacji prasowej.
 Nowe ciężarówki Renault Trucks.
Pojazdy dalekobieżne Renault Trucks
Prezentując nową rodzinę pojazdów 
dalekobieżnych, Renault Trucks ujednoliciło swoją ofertę, obejmującą 
obecnie jeden bazowy model pojazdu, który dzięki swojej modułowej 
budowie może zaspokoić potrzeby wszystkich klientów w segmencie 
transportu dalekobieżnego. Gamę Renault Trucks T – bo o nim mowa – 
opracowano z myślą o zaaferowaniu firmom transportowym doskonałej 
równowagi pomiędzy zużyciem paliwa i komfortem pracy. Wyposażony w 
kabinę dopracowaną w tunelu aerodynamicznym, model T łączy w sobie 
wydajność i niskie zużycie paliwa modelu Premium Route z komfortem i 
prestiżem modelu Magnum. Oprócz całkowicie nowej kabiny, oferuje również
 udoskonalony układ napędowy, z silnikami spełniającymi normę emisji 
spalin Euro-6.
Przy szerokości 2,5 metra, kabina 
Renault Trucks T jest bardziej przestronna i bardziej komfortowa. Jest 
wyposażona w rozsuwaną leżankę, a także leżankę górną, która w razie 
potrzeby może pełnić funkcję dodatkowego schowka. Obecnie tunel silnika 
ma wysokość zaledwie 200 mm, zaś w kabinie z płaską podłogą nie ma go w 
ogóle. Nowe fotele, zaprojektowane przez RECARO® specjalnie 
dla Renault Trucks, ergonomiczna deska rozdzielcza z 7-calowym 
wyświetlaczem głównym (największym na rynku) i zmieniony układ 
przełączników umożliwiają przyjęcie optymalnej pozycji za kierownicą. 
Pojazdy T są również wyposażone w schowek dostępny zarówno z zewnątrz, 
jak i wnętrza kabiny, do której prowadzą drzwi o kącie otwarcia 85°. 
Kierowcy mają do swojej dyspozycji szereg elementów zwiększających 
bezpieczeństwo, takich jak np. reflektory doświetlające zakręt i 
wielofunkcyjne koło kierownicy, regulowane w trzech płaszczyznach.
Wszystkie pojazdy serii T są wyposażone w
 zautomatyzowaną skrzynię biegów Optidriver, z nowo opracowanym układem 
sterowania. Kolejnymi nowościami w serii T są całkowicie nowy układ 
dystrybucji sprężonego powietrza EACU (Electronic Air Control Unit), 
energooszczędna pompa wspomagania układu kierowniczego o zmiennym 
wydatku oraz zbiorniki paliwa o pojemności do 1475 litrów. Ułatwiono 
także obsługę techniczną, po przez odseparowanie instalacji elektrycznej
 od pneumatycznej. Wiązki elektryczne są obecnie poprowadzone po prawej 
stronie podwozia, podczas gdy przewody pneumatyczne – po stronie lewej.
W razie potrzeby, kierowca może użyć 
znajdującego się na desce rozdzielczej przycisku „24/7” w celu aktywacji
 funkcji ciągłego monitorowania lokalizacji (geolokalizcja) i 
bezprzewodowej transmisji parametrów roboczych pojazdu, co jeszcze 
bardziej ułatwia wybranej, jednej z 1600 na całym świecie, stacji 
obsługi Renault Trucks sprawowanie opieki serwisowej nad pojazdem. Seria
 T została także przystosowana do pełnej integracji z Optifleet, 
oferowanym przez Renault Trucks systemem zarządzania flotą, 
zwiększającym opłacalność eksploatacji pojazdu ciężarowego. Ponadto, 
Renault Trucks nadal oferuje swoje wypróbowane prooszczędnościowe 
rozwiązania, takie jak m.in. Optifuel Infomax – system analizujący styl 
jazdy i monitorujący zużycie paliwa, który w połączeniu ze szkoleniem 
Renault Trucks w zakresie jazdy ekonomicznej (dotychczas przeszkolono 
ponad 25 000 kierowców), może przyczynić się do dalszej redukcji zużycia
 paliwa, nawet o 15%.
Renault serii T w trakcie premiery.
Pojazdy budowlane Renault Trucks  
W celu jak najlepszego spełnienia 
potrzeb klientów, w ramach swojej nowej gamy pojazdów budowlanych 
Renault Trucks oferuje dwa typoszeregi: C – pojazdy dla transportu 
budowlanego – oraz K – pojazdy dla ciężkiego transportu budowlanego. 
Pojazdy Renault Trucks C, dostępne z dwiema różnymi szerokościami kabin,
 oferują dużą ładowność, niskie zużycie paliwa i komfort jazdy 
porównywalny z pojazdami długodystansowymi. Dzięki cechom, takim jak 
duża siła uciągu i prześwit, stanowią one atrakcyjną propozycją dla 
klientów z branży robót ziemnych. Z kolei seria Renault Trucks K 
ustanawia nowe standardy w zakresie wytrzymałości i prześwitu, a także 
odznacza się największym na rynku kątem natarcia. Nowe pojazdy posiadają
 udoskonalony układ napędowy, z silnikami spełniającymi normę emisji 
spalin Euro-6, oraz wyróżniającą się na tle pozostałych modeli kabinę. 
Zasługuje ona na szczególną uwagę, ponieważ jest bardziej przestronna, 
komfortowa i ergonomiczna oraz wyposażona w obrotowe przełączniki. Z 
boku kabiny znajduje się stopień pomocniczy, ułatwiający kierowcy 
kontrolę skrzyni ładunkowej. Pojazdy te wytrzymują najtrudniejsze 
warunki użytkowania. Wrażliwe podzespoły są skutecznie chronione przed 
uszkodzeniem. Zarówno w serii K, jak i C są dostępne zderzaki wykonane w
 całości ze stali. Wyjątkowe są także parametry techniczne pojazdów: 
duży prześwit, dopuszczalna masa całkowita zestawu drogowego sięgająca 
120 ton i największy na rynku kąt natarcia (32°) w przypadku serii K.
Renault serii C.
W serii C jest oferowany Optitrack, 
hydrostatyczny układ napędu na przednią oś, umożliwiający tymczasowe 
zwiększenie własności trakcyjnych pojazdu. W serii K jest stosowany 
konwencjonalny układ napędu na wszystkie koła.
Pojazdy są wyposażone w reflektory 
doświetlające zakręt, oferowaną standardowo zautomatyzowaną skrzynię 
biegów Optidriver, elektrycznie sterowany hamulec postojowy uruchamiany w
 chwili wyłączania silnika i różnego rodzaju elementy ułatwiające montaż
 zabudowy.
Dzięki konstrukcji zoptymalizowanej pod 
względem masy własnej, seria C oferuje wyjątkową ładowność, do 22,8 t w 
pojazdach o konfiguracji osi 8x4. Pojazdy K charakteryzują się 
dopuszczalną masą całkowitą do 50 t i mogą tworzyć zestawy drogowe o 
masie całkowitej do 120 t. Również w tych pojazdach wprowadzono szereg 
ułatwień dla firm zabudowujących, pozwalających im skrócić czas montażu 
zabudowy, a tym samym czas dostawy pojazdu nawet o 20%.  
Przedstawiciel nowej gamy ciężarówek Renault w trakcie montażu.
Pojazdy dystrybucyjne Renault Trucks
Opracowując swoją nową gamę pojazdów 
dystrybucyjnych, Renault Trucks wykorzystało własne doświadczenia i 
wiedzę o tym specyficznym segmencie transportu, a także znane i uznane 
cechy dotychczasowych modeli. Mimo że nowe pojazdy dystrybucyjne Renault
 Trucks – seria D – bazują na wcześniejszych modelach firmy, stanowią 
bardziej konsekwentną propozycje rynkową, obejmującą jeden typoszereg z 
trzema modelami pojazdów zdolnymi spełnić wszystkie potrzeby klientów.
Renault serii D.
Serię D Renault Trucks tworzą trzy 
modele: Renault Trucks D (DMC od 10 do 18 t), Renault Trucks D Wide (DMC
 od 16 do 26 t) i Renault Trucks D Access z niskopodłogową kabiną „Low 
Entry” (DMC od 18 do 26 t). Wkrótce zostanie ona uzupełniona pojazdem w 
klasie DMC od 3,5 do 7,5 t.
Swój nowy typoszereg D Renault Trucks 
opracowało z myślą o optymalizacji wykorzystania pojazdu. Oznacza to 
m.in. dzielenie się przez producenta swoją wiedzą z klientami, by móc 
proponować im kompleksowe rozwiązania transportowe. Oznacza również 
wspieranie klientów w całym okresie eksploatacji pojazdu i oferowanie im
 skutecznych rozwiązań w obszarach, takich jak finansowanie, 
ubezpieczenie, analiza zużycia paliwa, szkolenie w zakresie jazdy 
ekonomicznej oraz – na szczeblu lokalnym – obsługa serwisowa w celu 
utrzymania sprawności pojazdu i minimalizacji kosztów przestoju.
Tekst i fot. Renault Trucks - informacja prasowa.







Brak komentarzy:
Prześlij komentarz