Przewozy pracownicze Przedsiębiorstwa Budowlano-Handlowo-Transportowego „Edmund Leś” to nadal ciekawy temat, wciąż związany z marką Setra. Przegubowce, o których pisałem w grudniu 2015 (tu link do tego materiału) już nie przyjeżdżają do Krakowa.
Według portalu Bezpieczny Autobus, zielona Setra SG221 UL o rejestracji KBR 73M1 obecnie nie ma ważnego badania technicznego i najprawdopodobniej zostanie skasowana (być może już to zrobiono).
Natomiast biało-niebieska o numerach KBR 9P49 mimo aktualnego do 27.08.2016 badania technicznego, 7 czerwca 2016 została wyrejestrowana i później złomowana.
Biało-niebieska Setra już została skasowana. Tu udokumentowana przy ul. Galicyjskiej w Krakowie. 19.11.2015.
Wspólne ujęcie dwóch przegubowców. 19.11.2015.
Wycofanie z ruchu tych przegubowców nie oznacza, że firma „Leś” już nie działa na terenie Krakowa. Wręcz przeciwnie. Nadal prowadzi różne inwestycje, a w związku z tym wciąż dowozi pracowników z Brzeska. Do tego celu dalej wykorzystuje autobusy marki Setra. Teraz są to solówki, ale trójosiowe. Dokładnie model S319 UL, który produkowano w latach 1994 – 2006.
Pierwsza Setra S319 UL (o rejestracji KBR 6AY2) to rocznik 1998. Dawna własność niemieckiej firmy RIZOR z miejscowości Hildesheim w Dolnej Saksoni, na południe od Hanoweru. Przewoźnik ten obecnie obsługuje linię podmiejską w rejonie Hildesheim oraz świadczy inne usługi przewozowe.
Druga Setra S319 UL (o rejestracji KBR 1AW5) to także rocznik 1998. Również odkupiony od firmy RIZOR, której pełne oznakowanie (nazwa, logotyp) nadal posiada.
Obie Setry zarejestrowano w Polsce w maju 2016. Jak wcześniej przegubowce, „deskorolki” oczekują na kurs powrotny w rejonie ul. Centralnej (przy nowej ul. Galicyjskiej – w pobliżu głównej siedziby ZIKiT). Czasami stoją razem, czasami pojedynczo (drugi autobus czeka wówczas przy jednej z prowadzonych przez firmę „Leś” budów.