wtorek, 5 października 2010

Wagony EU8N


W kwietniu 2010 r. pisałem o nowym modelu tramwaju w Krakowie, czyli o EU8N. Więcej tu. Wówczas był tylko jeden wagon, który przechodził różne testy. Obecnie MPK Kraków eksploatuje już trzy takie pojazdy (nr 3012, 3013 i 3014), które obsługują linię 22 (Borek Fałęcki – Walcownia). Komentarze na temat EU8N są różne. Mi osobiście podobają się i całkiem przyjemnie podróżowałem w ich wnętrzu. Przejazdów tych nie miałem jednak zbyt wiele i na szczęście ominął mnie główny powód narzekań, czyli tłok, bo EU8N zastępują pojemniejsze składy E1+C3. Szczególnie ciekawe są dwa miejsca siedzące na końcu wagonu - umieszczone w miejscu dawnej kabiny motorniczego.

Tak prezentują się poszczególne wagony. Na początek #3012. Wjazd i postój na przystanku „Rondo Grzegórzeckie” przy ul. Grzegórzeckiej:


EU8N, MPK Kraków

EU8N, MPK Kraków


I jeszcze widok od strony drzwi. Tym razem ul. Dietla, kierunek Borek Fałęcki:


EU8N, MPK Kraków


Drugi z wagonów, czyli #3013. Tu w trakcie odjazdu z przystanku „Kombinat”. Kierunek Walcownia:


EU8N, MPK Kraków


Tak wygląda wnętrze tego wagonu:


EU8N, MPK Kraków


Wnętrze w wersji dynamicznej, czyli filmik. Aleja Solidarności, przed przystankiem „Kombinat”:




Trzeci i chwilowo ostatni EU8N, czyli nr 3014. Utrwaliłem go w dość nietypowym miejscu, czyli na ul. Wawrzyńca, przy bramie do Muzeum Inżynierii Miejskiej (18.09.2010 r.). Była to prezentacja z okazji Europejskiego Tygodnia Mobilności. Wówczas tramwaj ten jeszcze nie jeździł liniowo:


EU8N, MPK Kraków

EU8N, MPK Kraków

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz