Pozostając w temacie targów TransExpo 2022, po krótkiej prezentacji poznańskiego Ikarusa 260.04 (tu link) pora na oldtimery, które przyjechały z Krakowa. Były to łącznie trzy pojazdy. Pogotowie techniczne powstałe na bazie autobusu Jelcz 272 MEX z przyczepą autobusową Gottfried Lindner z 1943 roku oraz autobus Jelcz 272 MEX nr 341.
Pojazdy te były już prezentowane w Blogu Transportowym, szczególnie Jelcz nr 341. Można go zobaczyć np. tutaj lub tutaj.
Natomiast materiał prezentujący między innymi pogotowie techniczne na bazie „ogórka” dostępny jest pod tym linkiem.
Niestety, jak już wcześniej pisałem, tabor historyczny był ustawiony bardzo blisko siebie, co utrudniało jego dokumentację fotograficzną. Szkoda, bo zaprezentowano pięknie odrestaurowane egzemplarze.
Dwa Jelcze 272 MEX z Krakowa. Czerwony nr 341 co jakiś czas obsługujący trasy specjalne w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej i żółty nr 130 przebudowany na pogotowie autobusowe - ten pojazd pojawia się na ulicach Krakowa wyjątkowo rzadko.
Część przednia wnętrza technicznego Jelcza 272 MEX wraz ze stanowiskiem pracy kierowcy.
Część warsztatowa technicznego „ogórka” z Krakowa.
Charakterystyczna ściana tylna technicznego „ogórka” z Krakowa. Po prawej autobus Jelcz 272 MEX nr 341, a po lewej przyczepa autobusowa Gottfried Lindner.
Przyczepa autobusowa Gottfried Lindner.
Wnętrze przyczepy autobusowej Gottfried Lindner.
Kolejny, a jednocześnie już ostatni z pokazanych na targach TransExpo 2022 oldtimerów to pojazd rzadki i jakże wyjątkowy. Kolejny gość z Warszawy. Somua Six. Będzie to bohater następnej części relacji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz