środa, 23 września 2020

Zimowo w zajezdni


Prezentując starsze zdjęcia z 2005 roku ostatnio pisałem o nowych Jelczach M181MB/3 w Krakowie (tu link). Teraz pozostając w temacie autobusów ze stolicy Małopolski zapraszam do zajezdni Płaszów.

Wówczas królowała tam marka Scania. Na placu postojowym, w zimowej scenerii utrwaliłem kilka pojazdów.

To był poniedziałek, 24 stycznia 2005. Na śniegu i lodzie stały różne Scanie. Jako pierwsza od lewej CN113ALB o numerze PE087. Rocznik 1993. Autobus wyróżnia się charakterystyczną tablicą kierunkową rodem ze skasowanego Jelcza 120M.

Początkowe oznaczenie tego przegubowca to 38017 – jego eksploatacja rozpoczęła się w nieistniejącej zajezdni Czyżyny. W roku 2009 został wycofany z ruchu.

Obok zaparkowała Scania OmniCity Artic #PE195. Rocznik 2002. Najwyższy numer taborowy dla tego modelu autobusu. Kres eksploatacji pojazdu przypadł na rok 2017.

Stojąca dalej Scania z mocno ośnieżonym przodem to CN113ALB o numerze PE095. Rocznik 1996. W eksploatacji do 2015 roku.

Kolejna „alba” to #PE086. Rocznik 1993. Przegubowiec został wycofany z eksploatacji w roku 2012.

Następny autobus to niedostatecznie widoczna Scania OmniCity Artic #PE181. Rok produkcji: 1999. Wycofana w 2017 roku.


Scania OmniCity Artic, Scania CN113ALB, MPK Kraków

Scania OmniCity Artic, Scania CN113ALB, MPK Kraków
Krakowskie Scanie OmniCity Artic i CN113ALB na zimowym placu postojowym zajezdni Płaszów. 24.01.2005.


Do zasypanej śniegiem zajezdni Płaszów powrócę w kolejnej relacji z 2005 roku. Tu link.


Początek serii materiałów z 2005 roku pod tym linkiem.


Wpisy dotyczące MPK Kraków

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz