wtorek, 31 grudnia 2019

Ponownie PKM Świerklaniec na lotnisku


W październiku 2017 pisałem o przegubowcach z PKM Świerklaniec wypożyczonych firmie WAS (WELCOME Airport Services), która zapewnia obsługę naziemną kilkudziesięciu liniom lotniczym z całego świata. Tu link. Wracam do tematu, bo nie był to wówczas mój ostatni kontakt z tymi autobusami na terenie lotniska w Pyrzowicach (Katowice Airport).

Mowa o dwóch MAN-ach Lion’s City G. Przewoźnik oznaczył je jako 1211 i 1222. Po wynajmie na lotnisku wróciły one do obsługi komunikacji miejskiej. W sezonie wakacyjnym 2018 ponownie trafiły do Pyrzowic, do firmy WAS.

Oba z autobusów udało mi się sfotografować 19 lipca 2018. Byłem wówczas na pokładzie samolotu linii Travel Service, który obsługiwał czarterowy rejs z cypryjskiego Pafos. Warunki pogodowe nie pomagały w robieniu zdjęć. Było ciemno i padał deszcz. W dodatku aparat fotograficzny musiałem wyjąć z plecaka w iście ekspresowym tempie, bo pojazdy przemieszczały się. Okno także nie należało do najczystszych.

MAN-y czekały na pasażerów mojego lotu.


MAN Lion’s City G, PKM Świerklaniec, WAS (WELCOME Airport Services), Katowice Airport
Dwa „miejskie lwy” na zlanej deszczem płycie katowickiego lotniska oczekują na pasażerów lotu z Pafos.


MAN Lion’s City G, PKM Świerklaniec, WAS (WELCOME Airport Services), Katowice Airport

MAN Lion’s City G, PKM Świerklaniec, WAS (WELCOME Airport Services), Katowice Airport
Za stojącymi przegubowcami kołował Airbus węgierskich linii Wizz Air. Niestety nie udało mi się ustalić danych tej maszyny.


MAN Lion’s City G, PKM Świerklaniec, WAS (WELCOME Airport Services), Katowice Airport

MAN Lion’s City G, PKM Świerklaniec, WAS (WELCOME Airport Services), Katowice Airport
MAN-y ruszają, a ja szykuję się do wysiadania. Za przednimi szybami autobusy mają wstawione duże tablice z tymczasowymi numerami taborowymi nadanymi przez WAS: #1211 to wówczas #0135, a #1222 to #0136.


Autobus nr 1222 obecnie nie jest eksploatowany przez PKM Świerklaniec. Po zakończeniu wypożyczenia na lotnisko w Pyrzowicach, pod koniec 2018 roku został on wydzierżawiony do PKM Jaworzno. Otrzymał tam nr taborowy 331.

Natomiast MAN nr 1211 po kolejnym lotniskowym epizodzie powrócił do obsługi tras PKM Świerklaniec. Z informacji krążących po Internecie wynika, że w roku 2019 nie był on już wynajmowany przez firmę WAS.


Blog Transportowy na Facebooku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz