sobota, 28 grudnia 2019

Nikola TRE


Niedawno pisałem o wodorowej ciężarówce Hyundai HDC-6 Neptune (tu link). Teraz wracam do tematu ekologicznego taboru ciężarowego. Bohaterem jest jednak inna marka: Iveco.

Producent ten na początku grudnia 2019 przesłał poniższy materiał prasowy. Dotyczył on zorganizowanej w Turynie konferencji prasowej. Jej wspólnymi gospodarzami były Iveco, FPT Industrial i Nikola Corporation. Ogłoszono wówczas, że celem tego partnerstwa jest stworzenie transportu z zerową emisją. Wspólny owoc takiego działania to pojazd Nikola TRE.

Jak podano: „Iveco, FPT Industrial i Nikola Corporation przedstawiły 3 grudnia 2019 roku zakres i plany umowy joint venture i współpracy zawartej w celu przyspieszenia transformacji przemysłu w kierunku neutralności emisji ciężkich samochodów ciężarowych klasy 8 w Ameryce Północnej i Europie poprzez zastosowanie technologii ogniw paliwowych. Dzieje się to zaledwie trzy miesiące po ogłoszeniu przez CNH Industrial, 3 września, strategicznego partnerstwa z Nikolą, przy zaangażowaniu Iveco, marki pojazdów użytkowych oraz FPT Industrial, odpowiedzialnej za układy napędowe.”

Dalej przeczytamy, że: „Głównym celem umowy jest wykorzystanie odpowiedniej wiedzy partnerów, w celu wdrożenia na rynek ciężkich pojazdów ciężarowych o zerowej emisji spalin i wprowadzenie zmian w funkcjonowaniu branży, dzięki nowemu modelowi biznesowemu. Partnerstwo obejmuje utworzenie europejskiej spółki joint venture, w celu opracowania i dystrybucji pojazdów ciężarowych napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi oraz akumulatorowo-elektrycznymi na rynek europejski. Nikola zapewni wiodącą w swojej klasie wiedzę na temat ogniw paliwowych i zaawansowaną technologię, a także przełomowy model biznesowy zapewniający pierwszy w branży produkt finansowy obejmujący wszystkie usługi pozwalające użytkować pojazd. Iveco, wraz z FPT Industrial, wniosą swoją wiedzę inżynieryjną i produkcyjną do uprzemysłowienia elektrycznych ciężarówek z ogniwami paliwowymi oraz akumulatorami.”

„Iveco, FPT Industrial i Nikola rozpoczęły opracowywanie pierwszej ciężarówki joint venture: akumulatorowej Nikola TRE, która oparta jest na nowej platformie Iveco S-WAY i integruje technologię ciężarówki, elementy sterowania i multimedia firmy Nikola. Testy mają rozpocząć się w połowie 2020 roku, a europejska publiczna premiera planowana jest w trakcie targów pojazdów użytkowych IAA 2020. Wsparcie sprzedaży i obsługi posprzedażnej Nikola TRE zapewni szeroka europejska sieć dealerów Iveco.”

Trevor Milton, CEO Nikola Motors, stwierdził: „Ta współpraca przynosi korzyści wszystkim zaangażowanym stronom. Od momentu wprowadzenia Nikola ONE w 2016 r. kierowcy ciężarówek i urzędnicy pytali kiedy sprowadzimy pojazdy Nikola do Europy. Nikola TRE to wspaniały i innowacyjny pojazd tak różny od innych ciężarówek na świecie. Potrzebowaliśmy odpowiedniego partnera, który pomógłby nam wejść na rynek europejski, a CNH Industrial jest właściwym partnerem handlowym. Podczas gdy inni producenci OEM zwalniają dziesiątki tysięcy pracowników, Nikola tworzy tysiące miejsc pracy i zmusza przemysł transportowy do reagowania i ukierunkowania na zerową emisję. Zobacz, co osiągnęliśmy w ciągu trzech miesięcy, a teraz wyobraź sobie, co osiągniemy za trzy lata dzięki naszemu partnerowi CNH Industrial.”

Gerrit Marks, prezes ds. pojazdów użytkowych i specjalnych, dodał: „Nasz przemysł, napędzany zaostrzeniem przepisów dotyczących emisji, szybko się zmienia, a młode pokolenia domagają się stworzenia gospodarki o obiegu zamkniętym, w celu zapewnienia ochrony środowiska. Wodór i energia elektryczna, w zależności od misji, są jedynymi realnymi rozwiązaniami dla zielonej energii i mają tę zaletę, że pozwalają poszczególnym krajom stać się bardziej niezależnym od paliw kopalnych. Teraz jest czas na działanie i dostarczenie rozwiązania zerowej emisji, które opiera się na technologii elektrycznej ogniw paliwowych. Wykorzystujemy tę technologię w sposób przemyślany i zdecydowany, rozpoczynając proaktywną transformację sektora transportu.”

Hubertus M. Mühlhauser, CEO CNH Industrial, stwierdził: „Coraz większy nacisk na diametralne ograniczenie emisji z motoryzacji, skłania nasz przemysł do szybkiego poszukiwania zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Wspólne przedsięwzięcie z Nikolą jest świadectwem wiedzy technicznej obu partnerów, które przyniesie wymierne korzyści środowiskowe europejskim przewoźnikom działającym w transporcie dalekobieżnym”.


Nikola TRE

Nikola TRE

Nikola TRE

Nikola TRE
Tak z zewnątrz prezentuje się ciężarówka przyszłości - Nikola TRE.


Nikola TRE

Nikola TRE

Nikola TRE
Nikola TRE - wnętrze kabiny.


„Premiera rozpoczęła się w Officine Grandi Riparazioni (OGR), imponującym obiekcie przemysłowym w Turynie. Wydarzeniem zorganizowane zostało przy współpracy firmy produkcyjnej Filmmaster Events. Wieczór zakończył się niespodziewanym odsłonięciem bezemisyjnej ciężarówki nowej generacji jako instalacji architektonicznej zamkniętej w zautomatyzowanym, chromowanym pryzmacie skrywającym model Nikola TRE. Wydarzenie transmitowane było na żywo dla widzów z Ameryki Północnej, a nagranie można obejrzeć na kanale YouTube Iveco.

Poniżej film prezentujący Nikolę TRE:




Niestety jak w przypadku materiału o wodorowym pojeździe Hyundai HDC-6 Neptune, również i w tej informacji zabrakło dokładniejszych danych o nowej ciężarówce. Będzie bezemisyjna i nic więcej.


Blog Transportowy ma 10 lat

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz