czwartek, 19 października 2017

PKM Świerklaniec na lotnisku


Kiedy w czerwcu 2017 wracając z Hiszpanii lądowałem na lotnisku w Pyrzowicach (Katowice Airport), z wielkim zdziwieniem odkryłem, że na jego terenie jest zaparkowany przegubowy autobus z PKM Świerklaniec. Był ustawiony w rejonie części Cargo. To jeden z MAN-ów Lion’s City G, o których pisałem w listopadzie 2011. Tu link. Co tam robił? Nie miałem najmniejszego pojęcia, nie udało mi się też go sfotografować. Myślałem wówczas, że to jakiś jednorazowy przypadek.

Pomyliłem się. Na katowickie lotnisko trafiłem ponownie we wrześniu 2017 i MAN Lion’s City G z PKM Świerklaniec nadal tam był. I to nie jeden. Widziałem dwa egzemplarze, które przewoźnik oznaczył jako 1211 i 1222. Pojazdy te wypożyczono firmie WAS (WELCOME Airport Services), która zapewnia obsługę naziemną kilkudziesięciu liniom lotniczym z całego świata. W przypadku Katowic był to np. przewoźnik czarterowy Travel Service. Z usług tych linii korzystałem lecąc do i z Izmiru. WAS zapewniał transport pomiędzy terminalem, a samolotem. Ta warszawska firma wykorzystywała wówczas do tego celu dwa wspomniane miejskie MAN-y oraz jeden typowy autobus lotniskowy, czyli Contrac Cobus 3000 oznaczony numerem taborowym 0109.

W przegubowcach nie wprowadzano zmian – pozostały wszystkie naklejki, kasowniki, oznaczenia PKM. Jedynie dodano pomarańczowego „koguta” na dachach autobusów oraz przyklejono tymczasowe numery taborowe. W przypadku autobusu #1222 było to oznaczenie 0136.


MAN Lion’s City G, PKM Świerklaniec

MAN Lion’s City G, PKM Świerklaniec
MAN Lion’s City G #1222 na terenie Katowice Airport w Pyrzowicach. To rocznik 2012. Autobus jedzie spod terminala Cargo do terminala pasażerskiego. Przy Cargo obsługiwane są samoloty czarterowe, dowóz do których zapewnia firma WAS. W tym przypadku to rejsy do marokańskiego Agadiru i tureckiego Izmiru. Kilka minut wcześniej przejechał MAN #1211. Niestety nie zdążyłem go sfotografować. 15.09.2017.


Contrac Cobus 3000

Contrac Cobus 3000
Contrac Cobus 3000 #0109 z firmy WAS. Ten autobus razem z przegubowcami ze Świerklańca dowoził pasażerów do samolotów oczekujących w rejonie terminala Cargo. Pojazd w całości oklejono reklamą biura podróży TUI. Dzięki czemu podróżowało się nim iście okropnie, o czym przekonałem się osobiście kilkadziesiąt minut po wykonaniu zdjęć - nic nie było widać. 15.09.2017.


Podstawową firmą zapewniającą obsługę autobusową na katowickim lotnisku jest GTL, która do tego celu wykorzystuje Cobusy 3000.


Wpisy poświęcone autobusom

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz