piątek, 3 maja 2019

Czech Raildays 2018 (8) – Zephir


Odwiedzający ostrawskie targi mogli także obejrzeć ciekawy produkt włoskiej firmy Zephir z miejscowości Modena. Przystosowany zarówno do jazdy po torach, jak i po ulicach, czyli tak zwany pojazd dwudrogowy. W dodatku zgodny z obecnymi ekologicznymi tendencjami - elektryczny. To Zephir LOK 5.5E. 

Mała ciężarówka z zamontowanym żurawiem HDS. To obecnie najmniejszy przedstawiciel elektrycznych pojazdów Zephir będący w ofercie producenta. Egzemplarz pokazany w Ostrawie nie miał zamontowanych sprzęgów kolejowych, ale na pewno jest to opcja, bo pojazdy te często podczepiane są do wagonów, a większe (mocniejsze) Zephiry używane są np. do manewrów z taborem kolejowym. Model LOK 5.5E śmiało może pełnić funkcję drezyny. 

Może być przydatny także u przewoźników tramwajowych, np. do holowania uszkodzonego taboru. Przykładowo Zephir LOK 5.5E jest eksploatowany w Rzymie, przez tamtejszą firmę ATAC. Z zamieszczonych na Facebooku zdjęć wynika, że przetacza on tramwaje po terenie zajezdni.


Zephir LOK 5.5E, Czech Raildays 2018

Zephir LOK 5.5E, Czech Raildays 2018

Zephir LOK 5.5E, Czech Raildays 2018

Zephir LOK 5.5E, Czech Raildays 2018

Zephir LOK 5.5E, Czech Raildays 2018

Zephir LOK 5.5E, Czech Raildays 2018
Zephir LOK 5.5E. Ustawiono go obok wagonu salonki - pojazdu bardzo ważnego dla mieszkańców byłej Czechosłowacji. Już niedługo podam więcej informacji na jego temat.


Zephir LOK 5.5E, Czech Raildays 2018
Zephir LOK 5.5E, wnętrze kabiny.


W kolejnym wpisie z targów Czech Raildays 2018 pociąg praskiego metra. Tu link.


Blog Transportowy na Twitterze

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz