środa, 25 lipca 2018

Isuzu NQR z Pafos


Republika Cypryjska to państwo będące członkiem Unii Europejskiej, położone na wyspie Cypr. Za lądowych sąsiadów ma dwie suwerenne brytyjskie bazy wojskowe: Akrotiri i Dhekelia oraz nieuznawane na arenie międzynarodowej państwo – Turecka Republika Cypru Północnego. Lokalizacja Cypru na Morzu Śródziemnym jest czynnikiem przyciągającym turystów. Przede wszystkim Brytyjczyków, Rosjan i Greków. Polskie biura podróży również oferują wyjazdy w ten rejon świata.

Cypr odwiedziłem w lipcu 2018. Wprawdzie dość sporą część czasu spędziłem w wyjątkowo ciepłym morzu, ale udało mi się także zebrać różne materiały do Bloga Transportowego. Zaczynam od ciężarówki, którą sfotografowałem w mieście Pafos, przy dworcu autobusowym Karavella. To Isuzu NQR. Pojazd dość popularny na wyspie. 

Warto zwrócić uwagę na lokalizację kierownicy – na Cyprze obowiązuje ruch lewostronny. To dodatkowa atrakcja tego ciekawego miejsca, która początkowo wielu osobom może sprawiać dość sporo problemów, np. przy przechodzeniu przez jezdnię, gdy wpajana od dzieciństwa zasada „najpierw patrz w lewo” nijak ma się do cypryjskiej rzeczywistości. 


Isuzu NQR, Pafos, Cypr

Isuzu NQR, Pafos, Cypr
Isuzu NQR w otoczeniu ciekawej roślinności (np. na dolnym zdjęciu, za kubłem do segregacji widać bananowca). Planowałem dokładniej obfotografować ten pojazd, szczególnie skupiając się na jego części ładunkowej, niestety najpierw zająłem się zaparkowanymi w pobliżu autobusami i o tej ciężarówce po prostu zapomniałem. 16.07.2018.


Na przodzie ciężarówki, na niebieskim tle widnieje napis: ΘΔΧ. Najprawdopodobniej jest to oznaczenie pojazdów przeznaczonych do transportu danego typu ładunków. Nie każdy samochód ciężarowy miał taki symbol. Natomiast niebieskimi tabliczkami (lecz o innej treści) znakowane są wszystkie autobusy w Republice Cypryjskiej.

Stopniowo będę dodawał kolejne wpisy dotyczące Cypru. Na początek niesamowity autobus – Bedford. Tu link.


Blog Transportowy na Facebooku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz