poniedziałek, 21 maja 2018

Historyczny tabor na pl. Centralnym


Wpisy dotyczące krakowskiego wagonu Konstal 102Na #210 w Blogu Transportowym pojawiały się już kilka razy. Ostatnio pisałem o nim w sierpniu 2017, prezentując tramwajową linię specjalną nr 28 (tu link). Od niedawna pojazd ten pojawia się na mieście ze świeżo odrestaurowaną doczepą. Bardzo wyjątkową. To Konstal 102NaD #155. Oficjalna premiera tego historycznego składu miała miejsce 8 lutego 2018. Kursował on wówczas po trasie linii 8, czyli z Borku Fałęckiego do Bronowic Małych. Niestety nie mogłem w tym wydarzeniu wziąć udziału. 

Moje pierwsze spotkanie z tym ciekawym składem nastąpiło dopiero 15 maja 2018 i było całkowicie niespodziewane. Przechodziłem przez plac Centralny i wtedy nadjechał. W ostatniej chwili ustawiłem się w rejonie pozbawionym (przynajmniej częściowo) słupów i mogłem fotografować sprzęgnięte przegubowce. 

Wagony skręcały z al. Jana Pawła II, kierując się w al. Solidarności, czyli do zajezdni Nowa Huta. Być może był to powrót z przejazdu testowego przed planowaną na 18 maja obsługą linii specjalnej nr 60 z okazji Nocy Muzeów.


Konstal 102Na + 102NaD, MPK Kraków

Konstal 102Na + 102NaD, MPK Kraków

Konstal 102Na + 102NaD, MPK Kraków

Konstal 102Na + 102NaD, MPK Kraków
Krakowska nowość 2018, czyli skład Konstal 102Na + 102NaD na pl. Centralnym w drodze do zajezdni Nowa Huta. 15.05.2018.


Okazało się, że Konstale nie były wówczas jedynymi zabytkowymi pojazdami w rejonie pl. Centralnego. Na przystanku dla wysiadających w al. Andersa stał inny oldtimer z MPK Kraków. Tym razem autobus. To San H01B. 


San H01B, MPK Kraków
San H01B z MPK Kraków na pl. Centralnym. 15.05.2018.


San najprawdopodobniej przywiózł grupę turystów zwiedzających Nową Hutę.

Skład przegubowych Konstali w Blogu Transportowym pojawił się już wcześniej. W 2009 roku. Wówczas prezentowałem sprzęgnięte wagony 102N #203 i 102Na #210, które kursowały na linii 22. Tu link.


Wpisy poświęcone ciężarówkom

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz