Jak
 podaje MAN, elektryczna śmieciarka MAN Metropolis została wyróżniona 
nagrodą eCarTec Award 2012. Więcej w poniższej informacji prasowej.
Innowacyjny pojazd koncepcyjny MAN 
Metropolis został wyróżniony nagrodą eCarTec Award 2012. W ramach 
czwartej edycji odbywających się w Monachium międzynarodowych targów 
pojazdów z napędem elektrycznym Katja Hessel, sekretarz stanu w 
bawarskim ministerstwie gospodarki, infrastruktury, transportu i 
technologii wręczyła Berndowi Maierhoferowi, członkowi zarządu 
odpowiedzialnemu w spółce MAN Truck & Bus AG za badania i rozwój, 
bawarską nagrodę za środki transportu z napędem elektrycznym.
MAN Metropolis jest innowacyjną 
ciężarówką przeznaczoną do realizacji ciężkich zadań transportowych w 
mieście, bez generowania hałasu i emisji szkodliwych substancji. Pojazd 
MAN Metropolis może jechać i pracować dzięki zasilaniu regeneracyjnie 
wytwarzaną energią elektryczną z gniazdka, nie emitując przy tym CO2.
 Akumulator energii, czyli bateria litowo-jonowa o budowie modułowej, 
umieszczony jest pod kabiną, co gwarantuje maksymalną przestrzeń przy 
projektowaniu zabudowy pojazdu, optymalny rozkład masy i maksymalne 
bezpieczeństwo. Efektywny i cichy silnik wysokoprężny wyprodukowany 
przez koncern Volkswagena umożliwia w razie potrzeby wytwarzanie energii
 elektrycznej na pokładzie, zapewniając w ten sposób odpowiedni zasięg 
tego ciężkiego pojazdu. MAN Metropolis od końca 2012 roku poddany 
zostanie dwuletnim testom praktycznym jako śmieciarka.
Składające się z najlepszych 
specjalistów jury wybrało spośród ponad 70 kandydatów zwycięzców w ośmiu
 kategoriach. Pojazd MAN Metropolis otrzymał wyróżnienie w kategorii 
„Pojazdy elektryczne: pojazdy użytkowe“.
Druga informacja dotyczy długiego zestawu:
MAN uczestniczy w prowadzonym na terenie
 całych Niemiec teście długich zestawów drogowych. Zestaw MAN o długości
 25,25 metrów od początku października przewozi na trasie między Centrum
 Logistycznym MAN w Dachau i Salzgitter części zamienne do pojazdów 
ciężarowych i autobusów. Trasa licząca prawie 600 kilometrów, 
obsługiwana przez długi zestaw pozwoli firmie MAN na przeanalizowanie 
skutków transportowych, ekonomicznych i ekologicznych stosowania długich
 kombinacji pojazdów w drogowym transporcie towarowym.
Długi zestaw w porównaniu z tradycyjnym 
ciągnikiem siodłowym z naczepą zapewnia ponad 40 procent większą 
przestrzeń ładunkową bez zwiększania maksymalnej masy dopuszczalnej 40 
ton. Ze względu na fakt, że dwa długie zestawy mogą transportować tę 
samą ilość towarów, co trzy tradycyjne ciągniki siodłowe z naczepą, 
transport przy wykorzystaniu długich zestawów pozwala na ograniczenie 
zużycia paliwa i redukcję emisji CO2. Stosowanie długich 
zestawów przyczynia się także do ograniczenia ruchu na drogach oraz – 
dzięki korzystniejszemu rozkładowi masy pojazdu na większą liczbę osi – 
do odciążenia infrastruktury drogowej.
Długi zestaw MAN składa się z 
trzyosiowego podwozia z nadwoziem wymiennym, przyczepy dolly ze 
sprzęgiem siodłowym oraz tradycyjnej naczepy. Pojazd MAN TGX z silnikiem
 o mocy 440 KM jest wyposażony we wszystkie dostępne aktualnie systemy 
bezpieczeństwa: oprócz systemu zapobiegającego blokowaniu kół podczas 
hamowania (ABS) i elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy 
(ESP), na pokładzie znajduje się tempomat adaptacyjny (ACC), system 
ostrzegania przed zmianą pasa jazdy (LGS) oraz elektroniczny system 
aktywnej stabilizacji przechyłów (CDC).
Przekazany przez MAN długi zestaw 
obsługiwany jest przez firmę spedycyjną Große-Vehne Marsberg. Kierowca 
został odpowiednio przygotowany do realizacji testu przez instruktorów 
MAN ProfiDrive.
Tekst i fot. MAN - informacja prasowa.






Brak komentarzy:
Prześlij komentarz