czwartek, 3 marca 2022

Nowe filmy – luty 2022


W lutym 2022 na kanale Lukaszwo – Transport Movies opublikowałem tylko jeden film. Kolejowy. Kiedy wybierałem ten materiał, nawet nie przypuszczałem, że za jakiś czas kraj, w którym go nagrałem padnie ofiarą bandyckiej i zbrodniczej napaści Federacji Rosyjskiej.

Mowa oczywiście o Ukrainie. W 2013 roku z żoną spędziliśmy kilka dni we Lwowie. Był to wspaniały wyjazd do pięknego miasta. Jednym z elementów jego zwiedzania był około godzinny pobyt na stacji Lwów Podzamcze. Wspólnie udokumentowaliśmy tam sporo taboru kolejowego. Przykładowy materiał tutaj

Już w roku 2014 Rosja wyciągnęła swe „łapska” po Krym i inne tereny Ukrainy.

Na poniższym filmie zobaczycie lokomotywy serii WL80 (ВЛ80) prowadzące pociągi towarowe. Są to następujące pojazdy:

- ВЛ80К-220,

- ВЛ80Т-1474 + ВЛ80К-441,

- ВЛ80Т-715,

- ВЛ80К-444 + ... + ВЛ80Т-1474.

Nagrywałem 30 kwietnia 2013.




W związku z atakiem armii rosyjskiej na Ukrainę działalność zawiesiła popularna galeria kolejowa Trainpix.org. Na jej głównej stronie wyświetla się teraz taka informacja: „This site was created by Ukrainians. And now, when Ukraine is under attack by the russian army I decided to close this site. Most of the users and advertisement income were from russia. It's not russians anymore, they're invaders. This site is closed now”. Tłumacząc: „Ta strona została stworzona przez Ukraińców. A teraz, gdy Ukraina jest atakowana przez armię rosyjską, postanowiłem zamknąć tę stronę. Większość użytkowników i dochodów z reklam pochodziła z Rosji. To już nie Rosjanie, to najeźdźcy. Ta strona jest teraz zamknięta”.

Oprócz galerii ciekawych zdjęć, strona ta była szczegółowym źródłem informacji o taborze kolejowym krajów byłego ZSRR.


Wpisy o Lwowie w 2013 roku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz