W ramach IV Wystawy Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej „Zabytkowe Autobusy”, którą można było oglądać w trakcie targów TransExpo 2018 w Kielcach, pokazano kilka historycznych autobusów. Ostatnio pisałem o krakowskim Sanie H01B (tu link). Teraz zajmę się gościem z Warszawy.
To pięknie odrestaurowany Chausson AH 48. Rocznik 1950. Własność Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej w Warszawie, który na swojej stronie internetowej dokładnie opisał historię tego ciekawego pojazdu. Tu link.
Jego pierwszym użytkownikiem zostało belgijskie wojsko. Potem był eksploatowany jako „cywil”, finalnie trafiając do miejscowego stowarzyszenia miłośników komunikacji miejskiej. W roku 2007 Chausson, a właściwie jego wrak, został pozyskany przez warszawski klub. Na lawecie przyjechał do Polski.
Odpowiednio zabezpieczony, autobus do roku 2011 oczekiwał na rozpoczęcie remontu. Stopniowo odrestaurowywano jego poszczególne elementy. Jak podaje KMKM, finał prac nastąpił 16 września 2013.
Odrestaurowany Chausson AH 48 został oznaczony numerem taborowym 395. Nawiązuje on do oznaczeń autobusów pozyskanych dla warszawskiej komunikacji miejskiej z przedsiębiorstw PKS. Otrzymał także kopię tablic rejestracyjnych z lat 50-tych ubiegłego wieku.
Jeszcze jedno nagranie. Polska Kronika Filmowa z 1947 roku, krótki materiał o pierwszych autobusach marki Chausson dostarczonych do Warszawy.
Kontynuując prezentację oldtimerów pokazanych w trakcie TransExpo 2018, następnym razem pokażę autobus Krupp LD 2,5H.
Pierwszy materiał dotyczący TransExpo 2018.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz