wtorek, 2 lutego 2021

Brno – tramwaje (5), náměstí Svobody i ul. Rašínova

 

Ponownie zapraszam na brneński rynek, czyli náměstí Svobody (tu link do ostatniego materiału). Tym razem prezentuję zdjęcia tam wykonane oraz na sąsiedniej ulicy - Rašínova.



Škoda 03T6 Anitra, Dopravní podnik města Brna
Przez náměstí Svobody w stronę ulicy Rašínova jedzie Škoda 03T6 Anitra o numerze taborowym 1807. Rocznik 2003. Wagon nie obsługuje żadnej linii - to nauka jazdy. 13.08.2016.


Škoda 03T6 Anitra, Dopravní podnik města BrnaŠkoda 03T6 Anitra, Dopravní podnik města Brna
Ponownie Anitra o numerze taborowym 1807. Tym razem już w zwykłym ruchu liniowym - obsługuje linię nr 4. Pierwsze zdjęcie wykonałem na ul. Rašínova, drugie na pl. Wolności. 14.08.2016.


Dům pánů z Lipé, Dom Panów z Lipy, pałac Schwanza, BrnoDům pánů z Lipé, Dom Panów z Lipy, pałac Schwanza, Brno
Brneński rynek, czyli plac Wolności otoczony jest ciekawą zabudową. Tamtejsze tramwaje przejeżdżają między innymi obok takiej kamienicy. To Dům pánů z Lipé, czyli po polsku Dom Panów z Lipy, bądź jak kto woli pałac Schwanza. To renesansowa kamienica mieszczańska przy Náměstí Svobody 17, zbudowana w latach 1589-1596 przez architektów włoskich, Antonio Gabriego i Giorgio Gialdiego dla handlarza win, Krzysztofa Schwanza. 13.08.2016.


Ulica Masarykova, Brno
Wjazd na náměstí Svobody od strony ulicy Masarykova. 13.08.2016.


KPS mv6.2, Technické muzeum v Brně

KPS mv6.2, Technické muzeum v BrněKPS mv6.2, Technické muzeum v Brně
Wagon KPS mv6.2 #99 z 1941 roku był już prezentowany w jednym z wcześniejszych materiałów o tramwajach z Brna (część o ul. Masarykova). Kursując na linii turystycznej H często mnie mijał w różnych rejonach centrum. Tu zmierza w stronę głównego dworca kolejowego. Na górnym zdjęciu udokumentowałem go na ul. Rašínova. Pozostałe to przejazd przez rynek, czyli náměstí Svobody. Własność Technickégo muzeum v Brně (Muzeum Techniki w Brnie). 13.08.2016.


ČKD Tatra K2R03-P, Dopravní podnik města Brna

ČKD Tatra K2R03-P, Dopravní podnik města BrnaČKD Tatra K2R03-P, Dopravní podnik města Brna
Dopravní podnik města Brna swoje przegubowe Tatry modernizował w różny sposób. Tu wagon typu K2R03-P, ze zwykłego K2 przerobiony w roku 2000. Rocznik 1974, od samego początku z numerem taborowym 1040. Na zdjęciach w trakcie obsługi linii nr 9 w dniu 13.08.2016. Na ul. Rašínova (postój na przystanku „Náměstí Svobody”) i w trakcie przejazdu przez rynek. Wagon #1040 nadal jest eksploatowany.


Škoda 03T6 Anitra, Dopravní podnik města Brna
Ta Anitra #1809 również pojawiła się we wcześniejszych brneńskich wpisach. To rocznik 2003. Na zdjęciu w trakcie obsługi linii 4 na ul. Rašínova, bezpośrednio po zjechaniu z náměstí Svobody. 13.08.2016.


Škoda 13T1, Dopravní podnik města Brna

Škoda 13T1, Dopravní podnik města BrnaŠkoda 13T1, Dopravní podnik města Brna
Škoda 13T  #1905 z roku 2008. Dopravní podnik města Brna nadał jej imię Evelínka. Ulica Rašínova. Wagon obsługując objazdową linię 12 za chwilę wjedzie na náměstí Svobody. Obok widoczna prezentowana powyżej Anitra #1809. Biała wieża w tle to kościół św. Jakuba. W jego podziemiach można zwiedzać cmentarz ofiar epidemii i wojen - eksponowane w różny sposób kości. 13.08.2016. 


Škoda 13T5, Dopravní podnik města Brna
Ulica Rašínova. Na przystanku „Náměstí Svobody” jako linia nr 12 w kierunku muzeum techniki stoi
Škoda 13T5 #1922. Dopravní podnik města Brna nadał jej imię Anička. To rocznik 2010. 14.08.2016.


Škoda 03T6 Anitra, Dopravní podnik města Brna

Škoda 03T6 Anitra, Dopravní podnik města Brna
Kolejna Anitra, tym razem pokryta reklamą (Olympia - centrum handlowe). Dokładnie to Škoda 03T6, którą oznaczono numerem 1812. Rocznik 2004. Ul. Rašínova, przystanek „Náměstí Svobody”. Wagon obsługuje linię nr 9 w kierunku pętli Juliánov. 13.08.2016.


Oprócz zdjęć, wówczas powstał także materiał filmowy. Zobaczycie na nim tramwaje przejeżdżające przez náměstí Svobody i ul. Rašínova, w tym historyczny KPS mv6.2 z 1941 roku. Kadr rozpoczynający się po przejeździe Tatry K2R03-P #1040 to już inna lokalizacja – Moravské náměstí (plac Morawski) i wagon Pragoimex VarioLFR.E o numerze 1599. Pojazdy tam udokumentowane będą bohaterami kolejnych wpisów.




W następnej, szóstej już części tramwajowej relacji z Brna nie będzie zdjęć mojego autorstwa. Zajmę się tematem strony internetowej pokazującej rzeczywistą lokalizację poszczególnych wagonów. Brno online.




Blog Transportowy na Twitterze

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz