poniedziałek, 25 maja 2020

Trzy razy Stalowa Wola Ł-34


Ładowarka kołowa Ł-34 produkowana przez Hutę Stalowa Wola to kolejny kultowy pojazd okresu PRL-u. W dodatku wytwarzany jeszcze długo po transformacji ustrojowej. Powstawała ona w latach 1973 – 2000.

Przyznam, że ładowarka Ł-34 zawsze robiła na mnie wrażenie. Szczególnie, gdy byłem dzieckiem. Pewnie dlatego, że to pojazd dość słusznych rozmiarów. 

Obecnie jest to nadal dość popularna ładowarka, łatwa do zobaczenia i kupienia (przykładowe ceny z OLX to np. 29 - 33 tys. zł za egzemplarz z roku 1987 i 54 tys. zł za 2000 rok). Są także firmy oferujące te maszyny po generalnym remoncie - modernizacji.

W Blogu Transportowym tematu Ł-34 jeszcze nie poruszałem. Idealną okazją ku temu są trzy takie ładowarki, które kilka dni temu fotografowałem w Krakowie przy ul. Blokowej. Jedna Ł-34 robi wrażenie, a gdy stoją obok siebie trzy egzemplarze, to nie można przejść obojętnie. 


Ładowarka Stalowa Wola Ł-34
Trzy ładowarki Stalowa Wola Ł-34 odstawione na placu przy ul. Blokowej w Krakowie. Pierwszy egzemplarz ma nadany numer taborowy 01, być może to pozostałość po wcześniejszym właścicielu. Niebieskie ramię w tle to część maszyny pracującej w tamtejszym punkcie skupu złomu. 17.05.2020.


Niestety większej ilości zdjęć nie udało mi się wykonać. Takie ujęcie powstało z ogólnodostępnego terenu drogi publicznej – ul. Blokowa. Ładowarki stały na zamkniętym placu. Nawet nie było żadnego pracownika, którego można by poprosić o zgodę na wejście i zdjęcia.


Wpisy poświęcone ciężarówkom

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz