poniedziałek, 27 kwietnia 2020

Na stacji Oświęcim, 23.03.2019 (1)


Po przerwie znowu zapraszam na stację Oświęcim. Ostatnia relacja z przebudowy dworca jest dostępna pod tym linkiem. Ponownie miejsce to odwiedziłem w sobotę, 23 marca 2019. Na placu budowy trochę się przez ten miesiąc zmieniło – przybyło nowej konstrukcji. Nadal jednak pozostał fragment starego budynku.

Z eksploatacji wyłączono jeszcze ostatnio czynny peron pierwszy.


Stacja Oświęcim - przebudowa dworca

Stacja Oświęcim - przebudowa dworcaStacja Oświęcim - przebudowa dworca

Stacja Oświęcim - przebudowa dworcaStacja Oświęcim - przebudowa dworca

Stacja Oświęcim - przebudowa dworcaStacja Oświęcim - przebudowa dworca

Stacja Oświęcim - przebudowa dworcaStacja Oświęcim - przebudowa dworca

Stacja Oświęcim - przebudowa dworca
Plac budowy na stacji Oświęcim. Peron pierwszy został rozebrany, a nowego budynku dworcowego jest już coraz więcej. 23.03.2019.


Stacja Oświęcim - przebudowa dworca
Wówczas nadal nie został wyburzony ostatni fragment starego budynku dworca. Tak, jakby miał on pozostać i być dowiązanym do nowej konstrukcji.


Moja wizyta na przebudowywanej stacji Oświęcim nie polegała jednak tylko na dokumentacji prac budowlanych. Zająłem się także taborem.

Za peronem czwartym (wyłączonym z obsługi pasażerów) stał wygaszony elektrowóz. To pojazd słowackiego przewoźnika Bulk Transshipment Slovakia z miejscowości Čierna nad Tisou. Ex ŽSR. Dokładnie Škoda 61E1 o numerze taborowym 183 016-5. Rocznik 1971.


Škoda 61E1, Bulk Transshipment Slovakia, 183 016-5, stacja Oświęcim

Škoda 61E1, Bulk Transshipment Slovakia, 183 016-5, stacja Oświęcim

Škoda 61E1, Bulk Transshipment Slovakia, 183 016-5, stacja OświęcimŠkoda 61E1, Bulk Transshipment Slovakia, stacja Oświęcim

Škoda 61E1, Bulk Transshipment Slovakia, 183 016-5, stacja Oświęcim
Słowacka 183 016-5 odstawiona za peronami stacji Oświęcim. Udokumentowanie całej lokomotywy było możliwe tylko z kładki umieszczonej nad torami. W planach na przyszłość jest jej likwidacja i zastąpienie przejściem podziemnym.


Škoda 61E1, Bulk Transshipment Slovakia, 183 016-5, stacja Oświęcim
Škoda 61E1 z Bulk Transshipment Slovakia na tle przebudowywanego dworca.


Škoda 61E1, Bulk Transshipment Slovakia, 183 016-5, stacja OświęcimŠkoda 61E1, Bulk Transshipment Slovakia, 183 016-5, stacja Oświęcim
Detale słowackiego elektrowozu, np. tabliczka znamionowa.


Za słowackim elektrowozem tradycyjnie kilka torów zajmowały odstawione wagony towarowe. Najwięcej było pośród nich talbotów.


Wagony na stacji Oświęcim

Wagony na stacji OświęcimWagony na stacji Oświęcim
Wagony odstawione za peronami stacji Oświęcim. Przeważały talboty.


Wagon serii Falns, talbot, PKP Cargo, stacja Oświęcim
Jeden z talbotów PKP Cargo odstawionych za peronami stacji Oświęcim. Dokładnie serii Falns, nr 31 51 6635 542-2. Jest na nim dość sporo różnych łat.


Za odstawionymi wagonami, na ostatnim torze stał przedstawiciel taboru technicznego. Podbijarka rozjazdów Plasser & Theurer PR-C7-PLM-633/PR-07-PLM-633 (EVN 99 519 424 008-2). 


Podbijarka rozjazdów Plasser & Theurer PR-C7-PLM-633/PR-07-PLM-633 (EVN 99 519 424 008-2)

Podbijarka rozjazdów Plasser & Theurer PR-C7-PLM-633/PR-07-PLM-633 (EVN 99 519 424 008-2)Podbijarka rozjazdów Plasser & Theurer PR-C7-PLM-633/PR-07-PLM-633 (EVN 99 519 424 008-2)

Podbijarka rozjazdów Plasser & Theurer PR-C7-PLM-633/PR-07-PLM-633 (EVN 99 519 424 008-2)Podbijarka rozjazdów Plasser & Theurer PR-C7-PLM-633/PR-07-PLM-633 (EVN 99 519 424 008-2)

Podbijarka rozjazdów Plasser & Theurer PR-C7-PLM-633/PR-07-PLM-633 (EVN 99 519 424 008-2)Podbijarka rozjazdów Plasser & Theurer PR-C7-PLM-633/PR-07-PLM-633 (EVN 99 519 424 008-2)
Ostatni z torów zajmowała podbijarka rozjazdów Plasser & Theurer PR-C7-PLM-633/PR-07-PLM-633 (EVN 99 519 424 008-2).


Oprócz pojazdów statycznych na stacji Oświęcim było wówczas także całkiem sporo taboru kolejowego w ruchu. Zarówno trakcji elektrycznej, jak i spalinowej. Przedstawię je w drugiej części tej relacji. Tu link do tego materiału.


Wpisy poświęcone kolei

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz