poniedziałek, 24 czerwca 2019

Na stacji Oświęcim, 2.02.2019 (2)


Pierwszą część tego materiału zakończyłem tekstem o węglarce produkcji firmy Astra Vagoane Arad. Tu link. Pozostając w temacie wagonów, za peronami stało ich całkiem sporo. Wiele odstawionych już od dość dawna. Kilka egzemplarzy sfotografowałem.


Wagon węglarka serii Eaos, PKP Cargo
Jeden z odstawionych za peronami wagonów. Dość charakterystyczny ze względu na swój wygląd - mocno zużyty, zniszczony. To węglarka serii Eaos z PKP Cargo. Nr 82 51 5345760-1.


Wagony talboty, PKP Cargo

Wagony talboty, PKP Cargo

Wagony talboty, PKP Cargo
W składzie z powyższą węglarką stały także talboty. Przedostatni serii Falns nr 31 51 6635623-0 i ostatni także serii Falns nr 31 51 6634117-4.


Wagony na stacji Oświęcim
Widok ogólny na wagony towarowe odstawione na stacji Oświęcim.


Wagon kryty budowy specjalnej z odsuwanymi ścianami serii Hbikklls

Wagon kryty budowy specjalnej z odsuwanymi ścianami serii Hbikklls

Wagon kryty budowy specjalnej z odsuwanymi ścianami serii Hbikklls

Wagon kryty budowy specjalnej z odsuwanymi ścianami serii Hbikklls
Pośród talbotów i węglarek za peronami stacji Oświęcim stały także rzadziej spotykane wagony kryte z odsuwanymi ścianami serii Hbikklls. Używa się ich do przewozu ładunków wrażliwych na warunki atmosferyczne (np. celuloza).


Co do ruchu pociągów, przejechały jeszcze dwa składy towarowe prowadzone ex czechosłowackimi elektrowozami. Byłem wówczas na kładce nad torami.

W stronę Czechowic-Dziedzic jechała Škoda 59E2 z CTL Logistics. Ta oznaczona jako 182 075-2 maszyna to rocznik 1964. Do CTL trafiła w 2008 roku ze słowackich kolei ŽSSK.


Škoda 59E2, 182 075-2, CTL Logistics
Škoda o oznaczeniu 182 075-2 w charakterystycznym malowaniu CTL Logistics. 


Natomiast w przeciwną stronę jechała Škoda 61E1 ze słowackich kolei ŽSSK Cargo. Maszyna 183 035-5, rocznik 1971. Elektrowóz prowadził skład węglarek firmy Pol-Miedź Trans z Lubina.


Škoda 61E1, 183 035-5, ŽSSK Cargo

Škoda 61E1, 183 035-5, ŽSSK Cargo
Škoda 61E1 oznaczona jako 183 035-5 z pociągiem firmy Pol-Miedź Trans.


W trakcie tej wizyty na stacji Oświęcim powstał także krótki, ponad 3 minutowy film. Zobaczycie na nim przejazd ET41-101, przyjazd z Krakowa Głównego EN57-1327, a następnie przedstawione powyżej Škody. Bohater ostatniej sceny to ET41-021. 2.02.2019.




Kolejny materiał ze stacji Oświęcim już niedługo. Wcześniej zaproszę na inny kolejowy plac budowy – Kraków Płaszów.


Blog Transportowy na Twitterze

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz