niedziela, 11 lutego 2018

Airbus H175 dla Australii


Kiedy w Blogu Transportowym tworzyłem dział Lotnictwo, zakładałem, że pojawią się w nim samoloty i helikoptery. Stąd taka ogólna nazwa, a nie np. „samoloty”. Pierwszy wpis powstał w lipcu 2010 (tu link) i od tamtego czasu nie napisałem o żadnym śmigłowcu. Czas zatem to zmienić.

Na początek wybrałem helikopter Airbus H175. W połowie grudnia 2017 dwa egzemplarze trafiły do miasta Darwin w Australii. Podróż międzykontynentalną odbyły jako ładunek, na pokładzie transportowego Antonowa An-124. 

Maszyny te trafiły do firmy Babcock International. Są to pierwsze Airbusy H175 na półkuli południowej. Otrzymały rejestracje VH-NYI oraz VH-NYJ. 


Airbus H175

Airbus H175

Airbus H175
Pierwsze dwa Airbusy H175 dla Australii. Fot. Airbus.


Jak podał Airbus, podstawowym zadaniem nowych maszyn będzie transport pracowników, wsparcie transportu morskiego oraz udział w morskich akcjach ratunkowych (SAR). Teren działania – Morze Timorskie.


Zapisz się na bezpłatny newsletter

1 komentarz:

  1. Widziałem kiedyś, jak odbywał się transport maszyn latających, śmigłowców właśnie. Muszę przyznać, że zrobiło to na mnie ogromne wrażenie, głównie ze względu na fakt, jak udaje się zorganizować przewóz tak dużych gabarytów.

    OdpowiedzUsuń