W ostatnią sobotę
 września dotarłem na stację Kędzierzyn-Koźle Zachodnie. Planowałem 
sfotografować jakiś pociąg towarowy. Przyznam, że spotkała mnie tam 
bardzo niemiła niespodzianka – czynny był tylko jeden tor. Drugi 
zamknięto (prawy patrząc w stronę Nysy). Biorąc pod uwagę fakt, że już 
od lat na dalszym odcinku (do Twardawy) jeździ się także po jednym 
torze, można stwierdzić, że degradacja Magistrali Podsudeckiej wciąż 
postępuje. Smutne to. Oczekiwany towarowy oczywiście nie przyjechał.
 Zamknięty tor na stacji Kędzierzyn-Koźle Zachodnie - widok w kierunku Nysy.
 Zamknięty tor. Kędzierzyn-Koźle Zachodnie - widok w stronę stacji Kędzierzyn-Koźle. W tle most na Odrze. 
Teraz po tym torze odbywa się cały ruch kędzierzyńskiego odcinka Magistrali Podsudeckiej.
  Czynny tor - widok w stronę Nysy. Po prawej kozielska nastawnia.
 W takim stanie jest czynny tor. Brak śrub. Po prawej powinien być podkład, ale jak widać teraz to już tylko historia.
Następnego dnia odwiedziłem Kędzierzyn-Koźle Przystanek. O katastrofalnym stanie tamtejszych torów pisałem już w listopadzie 2012 roku.
 Teraz przeżyłem mały szok. Jednak bardzo pozytywny. Wyjaśniła się 
przyczyna zamknięcia toru na stacji Kędzierzyn-Koźle Zachodnie. Pociągi 
po nim nie jeżdżą, bo jest w trakcie remontu. Rewelacja. Wreszcie 
zabrano się za Magistralę Podsudecką. W dodatku prace były dość 
intensywne – niedziela, a pracowników całkiem sporo. Działali oni na 
mostach – nad Odrą już układali podkłady, a nad Kanałem Kłodnickim 
wykonywali jakieś inne prace.  Przyznam, że bardzo ucieszyłem się na ten
 widok.
 Kędzierzyn-Koźle Przystanek, widok w stronę Nysy. Remontowany tor całkowicie rozebrano.
 Kędzierzyn-Koźle Przystanek - widok w stronę stacji Kędzierzyn-Koźle.
 Wiadukt nad ul. Żeglarską.
  Prace remontowe odsłoniły nieużywany od lat trzeci tor. Nie ma on już żadnego połączenia z czynnym torowiskiem.
 Mimo niedzieli prace remontowe trwały. Tu most nad Kanałem Kłodnickim. 
  Na moście nad Odrą już ułożono podkłady.
Moim głównym 
celem było sfotografowanie pociągu towarowego. Wybrałem godzinę, o 
której jechał dzień wcześniej (ST44+ST43 z węglarkami), czyli około pół 
godziny po regio nr 64724 relacji Brzeg (8:39) – Nysa (9:37 – 9:38) – 
Kędzierzyn-Koźle (11:05). Rolę pasażerskiego wykonywał  SA134-013. 
Poniżej screeny i film.
Towarowy niestety nie przyjechał, a ja nie mogłem dłużej czekać.


















Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuńDziękuję. Pozdrawiam.
Usuń