wtorek, 12 listopada 2013

Wreszcie remont na Magistrali Podsudeckiej w Kędzierzynie


W ostatnią sobotę września dotarłem na stację Kędzierzyn-Koźle Zachodnie. Planowałem sfotografować jakiś pociąg towarowy. Przyznam, że spotkała mnie tam bardzo niemiła niespodzianka – czynny był tylko jeden tor. Drugi zamknięto (prawy patrząc w stronę Nysy). Biorąc pod uwagę fakt, że już od lat na dalszym odcinku (do Twardawy) jeździ się także po jednym torze, można stwierdzić, że degradacja Magistrali Podsudeckiej wciąż postępuje. Smutne to. Oczekiwany towarowy oczywiście nie przyjechał.


Stacja Kędzierzyn-Koźle Zachodnie

Stacja Kędzierzyn-Koźle Zachodnie
  
 Zamknięty tor na stacji Kędzierzyn-Koźle Zachodnie - widok w kierunku Nysy.


Stacja Kędzierzyn-Koźle Zachodnie

 Zamknięty tor. Kędzierzyn-Koźle Zachodnie - widok w stronę stacji Kędzierzyn-Koźle. W tle most na Odrze. 


Stacja Kędzierzyn-Koźle Zachodnie

Teraz po tym torze odbywa się cały ruch kędzierzyńskiego odcinka Magistrali Podsudeckiej.


Stacja Kędzierzyn-Koźle Zachodnie
 
  Czynny tor - widok w stronę Nysy. Po prawej kozielska nastawnia.


Torowisko na stacji Kędzierzyn-Koźle Zachodnie

 W takim stanie jest czynny tor. Brak śrub. Po prawej powinien być podkład, ale jak widać teraz to już tylko historia.


Następnego dnia odwiedziłem Kędzierzyn-Koźle Przystanek. O katastrofalnym stanie tamtejszych torów pisałem już w listopadzie 2012 roku. Teraz przeżyłem mały szok. Jednak bardzo pozytywny. Wyjaśniła się przyczyna zamknięcia toru na stacji Kędzierzyn-Koźle Zachodnie. Pociągi po nim nie jeżdżą, bo jest w trakcie remontu. Rewelacja. Wreszcie zabrano się za Magistralę Podsudecką. W dodatku prace były dość intensywne – niedziela, a pracowników całkiem sporo. Działali oni na mostach – nad Odrą już układali podkłady, a nad Kanałem Kłodnickim wykonywali jakieś inne prace.  Przyznam, że bardzo ucieszyłem się na ten widok.


Kędzierzyn-Koźle Przystanek

 Kędzierzyn-Koźle Przystanek, widok w stronę Nysy. Remontowany tor całkowicie rozebrano.


Kędzierzyn-Koźle Przystanek

 Kędzierzyn-Koźle Przystanek - widok w stronę stacji Kędzierzyn-Koźle.


Kędzierzyn-Koźle Przystanek

Kędzierzyn-Koźle Przystanek, remont torowiska

 Wiadukt nad ul. Żeglarską.


Kędzierzyn-Koźle Przystanek, remont torowiska

Kędzierzyn-Koźle Przystanek, remont torowiska

  Prace remontowe odsłoniły nieużywany od lat trzeci tor. Nie ma on już żadnego połączenia z czynnym torowiskiem.


Kędzierzyn-Koźle Przystanek, remont torowiska

 Mimo niedzieli prace remontowe trwały. Tu most nad Kanałem Kłodnickim. 


Most nad Odrą, Kędzierzyn-Koźle Przystanek

  Na moście nad Odrą już ułożono podkłady.


Moim głównym celem było sfotografowanie pociągu towarowego. Wybrałem godzinę, o której jechał dzień wcześniej (ST44+ST43 z węglarkami), czyli około pół godziny po regio nr 64724 relacji Brzeg (8:39) – Nysa (9:37 – 9:38) – Kędzierzyn-Koźle (11:05). Rolę pasażerskiego wykonywał  SA134-013. Poniżej screeny i film.


SA134-013, Kędzierzyn-Koźle Przystanek

SA134-013, Kędzierzyn-Koźle Przystanek




Towarowy niestety nie przyjechał, a ja nie mogłem dłużej czekać.

Zamów newsletter

Blog Transportowy na Facebooku
 

2 komentarze: