wtorek, 14 maja 2013

Wojskowy Jelcz i Star


Niedawno pisałem o taborowych zmianach w wojsku, czyli o dostawach nowych ciężarówek marki MAN. Stare pojazdy stopniowo wycofuje się, ale nadal jest ich całkiem sporo. W styczniu 2013 udało mi się sfotografować dwa historyczne już egzemplarze. Oba stały na terenie wojskowym przy al. Słowackiego w Krakowie.  Były tak ustawione, że zrobienie im zdjęcia z ogólnodostępnego chodnika nie było żadnym problemem. Utrudnieniem niestety okazała się pogoda, czyli sypiący śnieg.

Poniżej zdjęcia oplandekowanego Jelcza 325. Ze stojąca obok przyczepą najprawdopodobniej tworzy zestaw. Co najważniejsze, ta piękna ciężarówka wygląda na czynną. Tak prezentowała się 12 stycznia:


Jelcz 325

Jelcz 325

Ze względu na sypiący śnieg „sesję” powtórzyłem 19 stycznia:


Jelcz 325

Jelcz 325


Przy płocie stał też Star 266 z zabudową, której przeznaczenia niestety nie ustaliłem. Ten egzemplarz wyglądał na wycofany z eksploatacji, najprawdopodobniej wystawiony na sprzedaż przez Agencję Mienia Wojskowego (za szybą jakaś kartka, jakby z opisem pojazdu). Tego typu zabudowy z zewnątrz wyglądają podobnie, a ich przeznaczenie jest bardzo zróżnicowane. Niedawno na stronach www wspomnianej Agencji Mienia Wojskowego oglądałem np. Stara, którego paka była polową salą operacyjną. Ściany rozsuwa się na boki, zyskując w ten sposób całkiem sporą powierzchnię do przeprowadzania zabiegów. Poniżej Star 266 niezidentyfikowanego przeznaczenia sfotografowany dnia 12 stycznia 2013:


Star 266



Blog Transportowy na Facebooku

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz