wtorek, 4 lipca 2017

Krakowski Konstal 102Na już po remoncie


25 czerwca 2017 kolejny sezon rozpoczęła Krakowska Linia Muzealna. Wówczas na ulice stolicy Małopolski wyruszyły zabytkowe tramwaje i autobusy. Te pierwsze będą pojawiać się regularnie w wakacyjne niedziele i święta (także we wrześniu), a te drugie tylko w kilka wybranych dni. Do obsługi historycznych tras wyznaczono tabor znany już z wcześniejszych lat oraz pojawiający się premierowo.

Jeden z pojazdów powrócił do obsługi linii po dłuższej przerwie. To wagon Konstal 102Na #210. Rocznik 1970. Była to jego premiera liniowa po przeprowadzonym remoncie, związanym także z pewnymi zmianami dotyczącymi dostosowania do historycznych realiów (np. likwidacja guzików do otwierania drzwi przez pasażerów).


Konstal 102Na, MPK Kraków

Konstal 102Na, MPK Kraków
Przez dłuższy czas Konstal 102Na #210 nie wyjeżdżał na miasto. W trakcie dnia otwartego z okazji 50-lecia zajezdni tramwajowej w Nowej Hucie wyglądał bardzo źle. 28.11.2015.


„Stodwójka” ponowne rozpoczęła obsługę muzealnej linii 0 w niedzielę, 2 lipca 2017. Trasa ta kursuje w dwóch relacjach: do Cichego Kącika i do Kopca Wandy. Początek w obu wariantach na przystanku „Dajwór” przy ul. św. Wawrzyńca. Wagon #210 jeździł do tej drugiej pętli. Razem z żoną udokumentowaliśmy go w trakcie realizacji pierwszego zadania, czyli o 11:30. Zgodnie z rozkładem jazdy do Kopca Wandy miał on dotrzeć na godzinę 12:09. Niestety pogoda nie była wakacyjna – deszcz i dość chłodny wiatr.


Konstal 102Na, MPK Kraków

Konstal 102Na, MPK Kraków
Konstal #210 na ul. św. Wawrzyńca, przed rozpoczęciem pierwszego kursu do Kopca Wandy. 2.07.2017.


Konstal 102Na, MPK Kraków
Kierunkowskaz już miga - „stodwójka” rusza do Nowej Huty, a w tle pojawia się skład obsługujący relację do Cichego Kącika.


Konstal 102Na, MPK Kraków

Konstal 102Na, MPK Kraków

Konstal 102Na, MPK Kraków

Konstal 102Na, MPK Kraków
Błyszczący świeżym lakierem przegubowiec wyjeżdża z ul. św. Wawrzyńca w Starowiślną.


Dziesięć minut później, o 11:40 pierwszy kurs rozpoczynała linia 0 w wariancie do Cichego Kącika. Był to skład SN2+PN2 #87+530 z 1938 roku. Planowany przyjazd na przystanek końcowy o godzinie 12:03.


SN2+PN2, MPK Kraków

SN2+PN2, MPK Kraków
Drugi tego dnia muzealny tramwaj, czyli Sanok SN2+PN2. Przystanek początkowy linii nr 0 na ul. św. Wawrzyńca. 2.07.2017.


SN2+PN2, MPK Kraków

SN2+PN2, MPK Kraków
Linia 0 do Cichego Kącika właśnie rozpoczęła pierwszy kurs.


Tak historyczne wagony 2 lipca 2017 prezentowały się w ruchu. Nagrałem je w trakcie odjazdu z przystanku początkowego „Dajwór” na ul. św. Wawrzyńca. Jako pierwszy jedzie „wielki powrót”, czyli #210, później rusza #87+530.




Niestety w związku z problemami technicznymi prezentowane tramwaje nie obsłużyły wszystkich przewidzianych dla nich kursów linii 0. Musiały zostać zastąpione innymi historycznymi pojazdami.


Wpisy poświęcone ciężarówkom

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz