środa, 19 maja 2010

Jeszcze o słupskich trolejbusach


Zgodnie z zapowiedzią z wcześniejszej notki powracam do tematu słupskich trolejbusów. Niestety ich zdjęć nie mam zbyt wiele. W 1997 r. wykonałem tylko trzy fotografie. Dwie zaprezentowałem ostatnio, czas zatem na trzecią:


Trolejbus Jelcz PR-110E


Bohater zdjęcia to Jelcz PR-110E, przerobiony na początku lat 90-tych z autobusu. Utrwaliłem go na ul. Szczecińskiej. Po likwidacji sieci, w 1999 r. 496 trafił do Lublina. Tam pod numerem 814 kursował do 2006 r., kończąc swój transportowy żywot kasacją.

Małą przygodę ze słupskimi trolejbusami miałem także w 1998 r. Był to przejazd linią A, po wcześniejszym przepuszczeniu kilku kursujących na niej autobusów. Do tematu tego powrócę za jakiś czas.

Choć trolejbusy zniknęły ze słupskich ulic, wciąż znajdziemy na nich ślady tego ekologicznego środka transportu. Sporo jest słupów trakcyjnych, wykorzystywanych np. jako lampy (chociażby na ul. Piłsudskiego). Budynki przy ul. Wolności wciąż mają w ścianach zaczepy do podwieszania sieci. Nadal czynne są też dwie stacje prostownikowe, choć ich funkcja odbiega od pierwotnej – to picceria i salon meblowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz