Wrzesień miesiącem targowym. Wielkimi
krokami zbliżają się dwie wielkie imprezy targowe. Obie odbędą się w
Niemczech. Branża motoryzacyjna spotka się w Hanowerze na IAA (20 - 27
września), natomiast firmy związane z transportem szynowym pojawią się w
Berlinie, na InnoTrans 2012 (18 - 21 września). W związku z tym
producenci taboru rozsyłają zaproszenia na swoje stoiska.
Zaprezentowanych będzie wiele ciekawych pojazdów. Do tego wpisu wybrałem
zaproszenie na InnoTrans 2012. Zobaczmy zatem, co w ich trakcie
zaprezentuje Grupa Stadler Rail.
Jak podano w przesłanych materiałach, na
torach wystawowych można będzie zobaczyć trzy elektryczne zespoły
trakcyjne, lokomotywę hybrydową oraz jeden tramwaj. Ten ostatni pojazd
zostanie w tym wpisie pominięty, ale pojawi się w dziale Tramwaje. I tak
na torze G8, pozycja druga zostanie zaprezentowany piętrowy elektryczny
zespół trakcyjny KISS przeznaczony dla niemieckiego przewoźnika ODEG
(Ostdeutsche Eisenbahn GmbH) - do obsługi sieci podmiejskiej
Berlin-Brandenburgia. Łącznie do ODEG zostanie dostarczonych 16 takich
składów. Każdy czterowagonowy, klimatyzowany, wyposażony w monitoring i
posiadający 428 miejsc siedzących. Wejścia są dopasowane do peronów o
wysokości 550 mm i dodatkowo wyposażone w wysuwany stopień.
KISS dla ODEG.
Na torze nr 6, pozycja pierwsza ustawiony zostanie ezt Flirt w wersji
intercity dla nowego czeskiego przewoźnika LEO Express. Od grudnia 2012
pięć takich składów będzie obsługiwało relację Praga - Ostrawa. Dwa
Flirty już zostały odebrane, pozostałe trafią do nowego właściciela do
końca roku. Pasażerowie tego prywatnego przewoźnika (konkurującego z
Pendolino kolei ĆD) na pokładzie nowych ezt będą mieli do wyboru trzy
klasy: premium, biznes lub ekonomiczną. Flirty są przystosowane do
serwowania posiłków.
Flirt dla czeskiego LEO Express.
Także na torze nr 6, ale na pozycji trzeciej zostanie pokazany drugi
piętrowy ezt typu KISS. Jest on przeznaczony dla szwajcarskich kolei
BLS. Wraz z grudniowym wprowadzeniem rozkładu jazdy 2012/2013 nowa
jednostka rozpocznie obsługę linii podmiejskich w rejonie Berna. Łącznie
BLS (drugi co do wielkości kolejowy przewoźnik w Szwajcarii) będzie
mieć 28 takich piętrowych składów. Każdy z nich ma 335 miejsc
siedzących, czyli mniej, niż w wersji dla niemieckich ODEG.
KISS dla szwajcarskich kolei BLS
Pomiędzy Flirtem, a KISS-em dla BLS można będzie zobaczyć pojazd
prezentowany już w Blogu Transportowym. To hybrydowa lokomotywa Eem 923 -
tu link do tamtego wpisu.
Lokomotywa Eem 923 dla kolei SBB Cargo.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz