piątek, 11 września 2015

Dzień Kolejarza 2014 w Krakowie


Ponad dwa lata temu w Blogu Transportowym zamieściłem dwuczęściową relację z Dnia Kolejarza na dworcu Kraków Główny (tu link do części pierwszej). Teraz wracam do tematu, dokładniej do wystawy z roku 2014. Odbyła się ona z małym poślizgiem czasowym, bo dopiero 7 grudnia. Tradycyjnie ekspozycję ustawiono przy peronie pierwszym. Można było ją oglądać w godzinach 10 – 16. Swoje pojazdy zaprezentowały cztery spółki kolejowe: PKP Cargo, PKP Intercity, Przewozy Regionalne i PKP Energetyka.

PKP Cargo wystawiło trzy lokomotywy. Jedną spalinową i dwa elektrowozy. Ta pierwsza to SM42-1304. To dawna SM42-1113 z 1988 roku. „Stonkę” w 2012 r. zmodernizował nowosądecki NEWAG. Za nią ustawiono wciąż czynny egzemplarz muzealny, czyli ET21-57. Rocznik 1960. Lokomotywa obecne, historyczne oliwkowe malowanie otrzymała w roku 2003. Przez kilka wcześniejszych lat także wyróżniała się swoimi barwami – była biało-granatowa. Za „sputnikiem” stał zmodernizowany „byk”, ET22-2040. Rocznik 1978, ex ET22-403. Przebudowa w roku 2010.


SM42-1304, PKP Cargo

SM42-1304, tabliczka znamionowa
SM42-1304 z PKP Cargo.


ET21-57, PKP Cargo

ET21-57, PKP CargoET21-57, PKP Cargo

ET21-57, PKP CargoET21-57, PKP Cargo
Czynny zabytek: ET21-57, PKP Cargo.


ET22-2040, PKP Cargo
Super „byk”, czyli ET22-2040 z PKP Cargo.


Ekspozycja PKP Energetyka to standardowo pociąg sieciowy PS-00.M, ten sam egzemplarz, który pokazano w 2012 roku, czyli nr 32 (nr EVN 9 431 046-3).


PS-00.M, PKP Energetyka

PS-00.M, PKP Energetyka

PS-00.M, PKP EnergetykaPS-00.M, PKP Energetyka

PS-00.M, PKP EnergetykaPS-00.M, PKP Energetyka
PS-00.M-32 z PKP Energetyka.


Tabor wystawiony przez Przewozy Regionalne i PKP Intercity zaprezentuję w następnej części relacji z Dnia Kolejarza 2014 w Krakowie - link.


Zamów bezpłatny newsletter

Blog Transportowy na Facebooku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz