Na oświadczenie Solarisa (tu link)
 bardzo szybko zareagował BYD, a dokładniej Arkadiusz Miętkiewicz, 
prezes zarządu Automotive Europe Corporation Sp. z o.o., przedstawiciel 
BYD w Polsce. Opublikował on LIST DO „SOLARIS-ian”. Oto jego treść:
Szanowni
 Konkurenci, nie podążajcie tą drogą, nie deprecjonujcie, nie 
obrażajcie, nie insynuujcie! Nie popełniajcie błędów, które mogą 
przykryć cieniem naszą rywalizację w wyścigu o dostarczenie Warszawie 
autobusów elektrycznych. Przez kilka miesięcy nasze firmy przedkładały 
MZA dokumenty świadczące o walorach produktów. W efekcie wygrał lepszy. 
Od jesieni nasz eBus będzie woził warszawiaków po Trakcie Królewskim.
Cieszymy
 się, że Wasze, choć pojedyncze, autobusy elektryczne jeżdżą już w 
Niemczech, Austrii i Szwecji. Nasze autobusy elektryczne, liczone 
tysiącami, jeżdżą m.in. w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, 
Holandii, we Włoszech, Izraelu, Turcji, Malezji i Chinach. Cieszymy się 
również, że wyprodukowaliście jedenaście tysięcy autobusów. My 
wyprodukowaliśmy różnych pojazdów… miliony. Jesteśmy ponadto światowym 
liderem produkcji akumulatorów, co w omawianej dziedzinie jest bardzo 
istotne, jeśli nie najważniejsze.
Cieszy
 nas również, że - co podnosicie w swoim oświadczeniu - podobnie jak my,
 ze szczególną troską podchodzicie do wydatkowania „grosza” publicznego.
 Dziwna to jednak troska, skoro za ten sam przedmiot przetargu życzycie 
sobie ponad 6 milionów zł więcej, co czyni Waszą ofertę droższą dla 
Warszawy o 42%(sic!). Twierdzicie, że kryteria przetargu (90% cena) 
faworyzują produkty o niskiej jakości a jednocześnie bierzecie udział i 
wygrywacie przetargi w których jedynym (100%) kryterium jest cena. 
Zarzucacie nam dumping, przykrywając tym swoje wysokie koszty i ogromne 
marże, czyniąc pokrętnie z niższej ceny zarzut a nie atut. Ceny 
produktów BYD są optymalne, a ich jakość – potwierdzają to lata praktyki
 na wszystkich kontynentach i 25 milionów kilometrów przejechanych 
eBusami – jest najwyższa z możliwych.
„SOLARIS-ianie”,
 możecie wyrażać swoje oburzenie - czyńcie to jednak z uwagą! Wszelkie 
insynuacje, szkalowanie, podawanie nieprawdziwych danych czy wreszcie 
oszczerstwa, spotkają się z naszym stanowczym odporem, co w efekcie może
 skończyć się nieprzyjemnym dla Was sporem sądowym. Jesteśmy koncernem 
globalnym, zatrudniamy przeszło 150 tysięcy osób na całym świecie. Nasi 
akcjonariusze, a należy do nich m.in. Warren Buffett, nałożyli na zarząd
 obowiązek twardego i rzetelnego stawania w szranki z tymi, którzy 
poprzez oszczerstwa deprecjonują rangę firmy. Gratulujemy Wam zwycięstw w
 licznych przetargach, w tym jednym z ostatnich na dostarczenie 85 
pojazdów do Mediolanu. Mamy nadzieję, że i Wy zdołacie wznieść się ponad
 swoje słabości i pogratulujcie nam jako zwycięzcom przetargu na 
dostarczenie autobusów elektrycznych dla Warszawy.
Przykładowe BYD-y:
 BYD K9 (występujący także pod nazwą eBus 12) w Izraelu, dokładnie w Tel Avivie. Screen ze strony YouTube.
BYD-y K9 (eBus 12) w Holandii, dokładnie na wyspie Schiermonnikoog. Screen ze strony YouTube.




Brak komentarzy:
Prześlij komentarz