wtorek, 20 sierpnia 2013

ArcelorMittal – pociąg upolowany



W listopadzie 2012 r. opublikowałem tekst o wycieczce do krakowskiego oddziału ArcelorMittal Poland. Wyprawa ta była bardzo udana, ale niestety jej uczestnikom zabroniono robienia zdjęć. Bardzo mi się to nie podobało, no ale cóż – zakaz to zakaz. Jak już wtedy wspomniałem, są miejsca, w których można teren huty fotografować bez przeszkód. Jednym z nich jest wiadukt, jaki tworzy ulica Cementowa. Przebiega ona nad wewnętrzną linią kolejową kombinatu. Droga ta jest publiczna, ogólnodostępna, więc staje się idealnym miejscem do fotografowania „zakazanych pojazdów”.


Szyny pięknie błyszczą się, więc ruch jest tam dość duży. Kilka razy próbowałem coś „upolować”, ale niestety nigdy nie udawało mi się. Czasami pociąg przejechał chwilę po moim zejściu z wiaduktu. W końcu jednak zrealizowałem plan. Kiedy tylko wszedłem na wiadukt, nadjechał krótki skład pustych węglarek. Prowadziła go lokomotywa S-251 z firmy Kolprem, która obsługuje kolejowe przewozy ArcelorMittal Poland. Niektóre lokomotywy jeżdżą po sieci Polskich Linii Kolejowych, inne kursują tylko wewnątrz zamkniętych terenów zakładowych. Zakładam, że S-251 jest w tej drugiej grupie.


Poniżej screeny i film przedstawiający przejazd lokomotywy S-251 pod ulicą Cementową w Krakowie. 14 sierpnia 2013. Niebieskie węglarki wyglądają jak z PKP Cargo, ale mogą mieć innego właściciela.


Lokomotywa S-251, Kolprem, ArcelorMittal

Lokomotywa S-251, Kolprem, ArcelorMittal



Blog Transportowy na Facebooku

Blog Transportowy na Twitterze



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz