Pierwszych 21 miejskich autobusów MAN EcoCity napędzanych gazem ziemnym trafi do firmy Arriva w Wielkiej Brytanii.
Firma Arriva jest pierwszym 
przedsiębiorstwem komunikacyjnym wprowadzającym do swojej floty nowy 
model ekologicznego autobusu EcoCity, który może być napędzany gazem 
ziemnym CNG lub biogazem. MAN dostarczy nowe autobusy na brytyjski rynek
 w wersji niskopodłogowej lub Low-Entry przystosowanej do ruchu 
lewostronnego.
Autobusy będą obsługiwać liniowe 
połączenia w miejscowości Runcorn położonej na wschód od Liverpoolu oraz
 w Darlington w północno-wschodniej Anglii. Spółka Arriva należy do 
niemieckich kolei Deutsche Bahn i jest jedną z największych firm 
transportowych w Europie. Przewozi rocznie ponad 1,5 miliarda pasażerów w
 dwunastu krajach, zatrudniając 47.500 pracowników.
„Jesteśmy zadowoleni z pierwszego 
zlecenia na nowe autobusy miejskie dostosowane specjalnie do warunków 
drogowych w Wielkiej Brytanii. Autobusy napędzane gazem ziemnym i 
biogazem stanowią bezpieczną i przyszłościową technologię dla transportu
 miejskiego", podkreśla Tony Griffiths, Dyrektor ds. sprzedaży autobusów
 w firmie MAN Truck & Bus UK Ltd.
Mike Cooper, Dyrektor zarządzający pionu
 UK Bus w firmie Arriva wyjaśnia: „Autobusy na gaz ziemny firmy MAN 
zostały zakupione w ramach programu inwestycyjnego firmy Arriva mającego
 na celu dalszą poprawę bilansu środowiskowego floty autobusów. Obok 
zwiększania floty autobusów hybrydowych i organizowania dla naszych 
kierowców treningów ekologicznej jazdy, autobusy te przyczyniają się do 
poprawy zrównoważonego rozwoju transportu autobusowego obsługiwanego 
przez firmę Arriva – także w interesie naszych pasażerów.“
Napęd na gaz ziemny pozwala na redukcję 
kosztów eksploatacji nawet o 30 procent. Autobusy mogą być też napędzane
 biogazem. Dzięki stosowaniu paliwa odnawialnego transport osobowy jest w
 znacznym stopniu neutralny pod względem emisji CO2. Firma 
MAN oprócz napędu hybrydowego z silnikiem wysokoprężnym oferuje także 
technologię na biogaz – jest to kolejna alternatywa dla operatorów 
autobusów miejskich przyczyniająca się do redukcji emisji CO2 i poszanowania paliw kopalnych.
Zabudowa autobusów posiada lekką 
konstrukcję aluminiową wzmocnioną z przodu i z tyłu stalowym szkieletem.
 Autobus ma długość 12 metrów i oferuje 40 miejsc siedzących (+ dwa 
fotele składane). Silnik MAN E2876 EEV o pojemności 12,8 litrów i mocy 
272 KM zapewnia niezależny napęd. Cztery zbiorniki gazu ziemnego o 
pojemności 1.176 litrów gwarantują odpowiedni zasięg.
Ważną rolę na rynku w Wielkiej Brytanii 
odgrywa infrastruktura w zakresie zaopatrzenia w gaz ziemny. W tym celu 
firma MAN przystąpiła do partnerskiej współpracy z konsorcjum „Gas Bus 
Alliance“ (GBA). GBA instaluje dystrybutory i systemy uzdatniania gazu, 
najczęściej na terenie zajezdni operatora autobusów, a na życzenie 
inwestora przejmuje także ich finansowanie, eksploatację i konserwację. 
Uzdatnienie gazu jest kluczowym czynnikiem z punktu widzenia zapewnienia
 bezpieczeństwa eksploatacji, gdyż jakość gazu w Wielkiej Brytanii jest 
zmienna, zaś procentowa zawartość biogazu dostarczana do sieci znacznie 
wzrasta.
 Tekst i fot. MAN - informacja prasowa.



Brak komentarzy:
Prześlij komentarz