Kolejna edycja targów SilesiaKOMUNIKACJA coraz bliżej. Stopniowo kończę zatem prezentację autobusów pokazanych w 2017 roku. Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią (
link) pora na Autosana.
Ten sanocki producent zaprezentował dwa pojazdy. Zaczynam od większego. To gazowiec, czyli model Sancity 12LF CNG.
Na swojej stronie internetowej Autosan podaje między innymi, że w modelu tym „paliwo zmagazynowane jest w czterech lub pięciu butlach kompozytowych o pojemności 315 dm3 każda, umieszczonych wzdłużnie na dachu autobusu”.
Wystawiony w Sosnowcu egzemplarz to rocznik 2016. Po serii jazd testowych (np. w Tychach) został kupiony przez MPK Rzeszów, gdzie oznaczono go numerem taborowym 900 i przemalowano w barwy miejskie.
Autosan Sancity 12LF CNG.
Wnętrze Autosana Sancity 12LF CNG.
Stanowisko pracy kierowcy w Autosanie Sancity 12LF CNG.
Drugi, mniejszy Autosan to Sancity 9LE (znany także pod nazwą M09LE). Model eksploatowany np. przez MPK Kraków. Znany jest on także poza granicami Polski - producent podaje, że autobusy te trafiły do Włoch, Islandii i Szwecji.
Autosan Sancity 9LE.
Wnętrze Autosana Sancity 9LE.
Stanowisko pracy kierowcy w Autosanie Sancity 9LE.
Autosany Sancity 12LF CNG i 9LE.
W Sosnowcu obecny był także inny producent autobusów z Sanoka. Firma Automet, która pokazała pojazd powstały na bazie Mercedesa-Benza Sprintera. To model Cityliner Smile typ 906LE.
Automet weźmie udział także w tegorocznej edycji targów (24 – 25 kwietnia 2018). Na stronie internetowej SilesiaKOMUNIKACJA 2018 znajdziemy informację, że wówczas odbędzie się premiera elektrycznego pojazdu. To Automet Electric.
Automet Cityliner Smile.
Automet Cityliner Smile - wnętrze.
Automet Cityliner Smile - stanowisko pracy kierowcy.
Zabudowy na bazie Mercedesa-Benza Sprintera pokazała także firma Mercus, która w Sosnowcu wystawiała się także w 2016 roku. Były to dwa pojazdy.
Firma Mercus zaprezentowała dwie zabudowy na bazie popularnego Sprintera.
W ostatnim wpisie na temat targów SilesiaKOMUNIKACJA 2017 pokażę Scanię, MAN-a, Neoplana i Isuzu.
Tu link.