niedziela, 29 sierpnia 2021

Liaz z MPO Kraków

 

Pojazdy z MPO Kraków były prezentowane w Blogu Transportowym już kilka razy. Pisałem np. o polewaczce i zamiatarce (tu link), była też zimowa śmieciarka Mitsubishi Fuso (tu link). Teraz zapraszam na spotkanie z Liazem bramowcem.

Niestety zrobiłem mu tylko jedno zdjęcie. Dla mnie bardzo cenne, bo teraz marka Liaz praktycznie zniknęła z polskich dróg. Dziesięć lat temu jeszcze w niektórych miejscach można było natrafić na te czechosłowackie (a następnie czeskie) ciężarówki.

Bohatera tego wpisu udokumentowałem w dniu 8 listopada 2011 w Krakowie. To był trochę mglisty poranek. Godzina 7:10. Z placu Centralnego w kierunku ul. Ptaszyckiego jechał Liaz 150.261. Bramowiec z 1992 roku. Jeszcze na czarnych tablicach rejestracyjnych: KVO 8557. Numer taborowy: 4K. 

Dostrzegłem go dosłownie w ostatniej chwili i pospieszne zabrałem się za wydobywanie aparatu fotograficznego z plecaka. Na szczęście zdążyłem.



Liaz 150.261, MPO Kraków
Liaz 150.261 bramowiec na al. Jana Pawła II w Krakowie. 8.11.2011.


Wtedy MPO Kraków eksploatowało także inne Liazy. Nie pamiętam, czy były to jeszcze śmieciarki, ale na pewno w ruchu pojawiały się polewaczki Liaz 110.

Więcej wpisów, w których występuje marka Liaz pod tym linkiem.



Blog Transportowy na Twitterze


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz