wtorek, 29 czerwca 2021

Czech Raildays 2019 (6) – lokomotywa HybridShunter 400

 

Oprócz lokomotywy EffiShunter 1000 (pisałem o niej tutaj), firma CZ LOKO pokazała jeszcze jeden pojazd. Mniejszy i hybrydowy. Zasilany z baterii (ładowanych w technologii plug-in) lub silnika spalinowego (ten jest jednak tylko traktowany jako rezerwa na krótki dystans). To lokomotywa manewrowa HybridShunter 400. 

Maszynę tę oznaczono jako 719 401-2. Maksymalna prędkość lokomotywy to 60 km/h. HybridShunter 400 jest pierwszą hybrydą w ofercie CZ LOKO, a w Ostrawie pokazano ją premierowo. Jak podkreśla producent, jest to pojazd idealny do pracy w aglomeracjach miejskich oraz w zamkniętych halach.

Nie natrafiłem na informacje o sprzedanych lokomotywach HybridShunter 400. Najprawdopodobniej powstał więc tylko jeden egzemplarz, który wciąż jest własnością producenta.



HybridShunter 400, 719 401-2, Czech Raildays 2019

HybridShunter 400, 719 401-2, Czech Raildays 2019

HybridShunter 400, 719 401-2, Czech Raildays 2019
HybridShunter 400 o oznaczeniu 719 401-2 na targach Czech Raildays 2019. 11 czerwca 2019.


HybridShunter 400, 719 401-2, Czech Raildays 2019
Tablica z danymi technicznymi lokomotywy HybridShunter 400 ustawiona obok pojazdu.


W dalszej części relacji z Czech Raildays 2019 pokażę elektryczny zespół trakcyjny narodowego czeskiego przewoźnika, czyli pojazd serii 650 nazywany RegioPanter. Tu link do tego materiału.


Pierwsza część relacji z targów Czech Raildays 2019.

Pierwsza część relacji z targów Czech Raildays 2018.



Blog Transportowy na Twitterze


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz