piątek, 2 kwietnia 2021

Stacja Wolbrom

 

W ubiegłym roku pisałem o „rumunie” z Jaroszowca Olkuskiego (tu link). Tamtego dnia trafiłem jeszcze na położoną kilkanaście kilometrów dalej stację Wolbrom. Przyznam, że wciąż liczyłem na spotkanie szerokotorowego składu jadącego po LHS. Niestety również i tam nic nie jechało. Zerowy ruch panował także na pozostałych torach. 

Coś działo się jedynie w transporcie samochodowym. Przez stację przejeżdżały wywrotki, które brały udział w kończących się pracach modernizacyjnych. Niestety nie objęły one budynku dworcowego. W Internecie znajdziemy informacje, że jest on nieczynny od 2009 roku.

Co ciekawe, tego samego dnia (19.05.2020) Polskie Linie Kolejowe na Twitterze opublikowały wpis informujący o zakończeniu prac modernizacyjnych na stacji Wolbrom. Natomiast na swojej stronie internetowej PLK zamieściły między innymi taki tekst: „Na stacji Wolbrom podróżni mogą korzystać z wyższych peronów. Są na nich wiaty, ławki i tablice informacyjne. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przygotowano system oznakowania dotykowego, pasy ostrzegawcze i ścieżki naprowadzające. Bezpieczny dostęp do pociągów zapewnia pasażerom wybudowane przejście pod torami. W kwietniu będą uruchomione windy, które dodatkowo ułatwią obsługę wszystkim podróżnym.” Co do tunelu pod torami – naprawdę miło było z niego skorzystać. Taki czysty, nowy. Ciekawe, jak szybko dotarli do niego niszczący naszą wspólną własność wandale.

PLK napisały także, że zmiany w Wolbromiu: „to efekt  inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA za 158 mln zł na małopolskim odcinku trasy Tunel – Sosnowiec. Dzięki pracom PLK wyższy komfort obsługi jest także na przystankach Gajówka, Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie”.

Poniżej kilka zdjęć wówczas wykonanych.



Stacja Wolbrom

Stacja WolbromStacja Wolbrom

Stacja Wolbrom
Budynek dworcowy stacji Wolbrom. Okazały, ale niestety pominięty w działaniach remontowych. 19.05.2020.

 
Stacja WolbromStacja Wolbrom
Stacja Wolbrom. Widok na wyremontowane perony i pozostałą infrastrukturę. 19.05.2020.


Stacja Wolbrom
Tory za peronami stacji Wolbrom. Ostatni z nich o szerokości 1520 mm, czyli LHS. Niestety nie doczekałem się żadnego pojazdu po nim jadącego. 19.05.2020.


MAN F2000MAN F2000

MAN F2000
Jedyny pojazd, który udokumentowałem na stacji Wolbrom to ciężarówka. Wywrotka, która brała udział w pracach modernizacyjnych prowadzonych przez PLK. Przez dość spory odcinek cofała ona z ulicy do miejsca robót. Pojazd trafił mi się już trochę starszy: MAN F2000 (27.364, Euro-2). 19.05.2020.


Na stacji Wolbrom byłem około godziny 13:00. Ostatni pociąg pasażerski przejechał tamtędy kilka godzin wcześniej. Dokładnie o godzinie 9:59. Był to regio nr 24907 z Kozłowa (9:24) do Katowic (11:26). Kolejny zaplanowano dopiero na 15:37. To regio nr 42906 w relacji Katowice (14:20) – Sędziszów (16:19).

Do Wolbromia, na tamtejszą stację ponownie zaproszę już niedługo. Tym razem będzie to podróż w czasie, bo zajmę się rozkładem jazdy pociągów 1981/1982.


Sieciowy Rozkład Jazdy Pociągów 1981

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz