piątek, 1 stycznia 2021

Dwuprzegubowe Trollino w Bratysławie

 

Na początku marca 2020 pisałem o poznańskiej nagrodzie Top Design Award, jaką otrzymał trolejbus Trollino 24 MetroStyle. Tu link. Ten niezwykły pojazd był bohaterem kolejnej informacji prasowej Solarisa.

Powód to listopadowe testy w stolicy Słowacji. Oto, co jeszcze przed ich rozpoczęciem napisał producent.


Przewoźnik Dopravný Podnik Bratislava sprawdzi Trollino 24 na wszystkich liniach, ale przede wszystkim na trasie 201. Na linii tej rokrocznie rośnie liczba pasażerów, dlatego też operator planuje zwiększenie jej możliwości, być może poprzez zastąpienie dotychczasowych 18-metrowych pojazdów dłuższymi modelami. Na pokładzie Trollino 24 może podróżować ponad 200 osób, dlatego pojazd jest idealnym rozwiązaniem dla metropolii z trasami o dużym natężeniu ruchu pasażerskiego.



Solaris Trollino 24 MetroStyle, Bratysława

Solaris Trollino 24 MetroStyle, Bratysława
Solaris Trollino 24 MetroStyle w trakcie testów w Bratysławie. Fot. Solaris - mat. prasowe.


Solaris Trollino 24 MetroStyle, Bratysława
Wnętrze testowego dwuprzegubowca. Fot. Solaris - mat. prasowe.


19.11.2020 przewoźnik Dopravný Podnik Bratislava zorganizował także gościnną wizytę przewoźników słowackich z Preszowa, Żyliny, Koszyc i Bańskiej Bystrzycy, którzy posiadają w swoich flotach trolejbusy, aby mogli sprawdzić możliwości innowacyjnego pojazdu. Prezentacja Trollino 24 obejmowała także przejazd linią 201.

„Dziękujemy za wypożyczenie pojazdu. Cieszymy się, że jazdy próbne pozwoliły nam wypróbować tego typu trolejbus w prawdziwym ruchu miejskim. Testy pokazały nam, że nawet prawie 25-metrowy trolejbus może mieć zastosowanie na ulicach Bratysławy. W warunkach komunikacji miejskiej w stolicy Słowacji postrzegamy go jako przyszłość transportu ekologicznego”, powiedział Martin Rybanský, Prezes Zarządu DP Bratislava.

„Trollino 24 to pojazd absolutnie wyjątkowy nie tylko pod względem designu i imponującej pojemności pasażerskiej. Trolejbus jest wyposażony w szereg nowoczesnych rozwiązań, które zapewniają bezpieczeństwo kierowców i pasażerów, nie emituje przy tym żadnych szkodliwych emisji. To rozwiązanie idealne dla nowoczesnych przewoźników, stawiających bezpieczeństwo i jakość życia mieszkańców na pierwszym miejscu, a niewątpliwie takim przewoźnikiem jest Dopravný Podnik Bratislava. Niezwykle cieszę się, że stołeczny operator zainteresował się Trollino 24 i że testy wypadły pomyślnie”, powiedział Lubomir Melichar, Dyrektor Zarządzający spółką Solaris Slovakia.


Bratysławskie testy Trollino 24 MetroStyle odbywały się w regularnym ruchu miejskim, jednak bez pasażerów.


Wpisy z tagiem oldtimer

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz