poniedziałek, 16 listopada 2020

Jelcz 642 żuraw

 

Jak już wiele razy pisałem, często fotografie ciekawych, wręcz unikatowych pojazdów wykonywałem czysto przypadkowo. Dotyczy to również bohatera tego wpisu. Na szczęście dostrzegłem go na tyle wcześnie, że zdążyłem wyjąć aparat fotograficzny.

Szedłem wówczas ulicą Obrońców Krzyża w Krakowie. Gdzieś na wysokości ul. Łyszkiewicza przyjechał piękny klasyk. To żuraw zabudowany na podwoziu Jelcz P642K. 

Jak pisze Wojciech Połomski w jednej ze swoich książek o historii Jelcza, mimo iż w ofercie handlowej Jelcza podwozia P642 znalazły się już pod koniec lat 80-tych ubiegłego wieku, ich seryjna produkcja rozpoczęła się dopiero na przełomie lat 1990 – 1991. Były one dedykowane pod zabudowę specjalistyczną.

Niestety nie ustaliłem, która firma wykonała prezentowany żuraw samojezdny. Nazwa producenta już dawno została zamalowana. Na zdjęciach doskonale widać tabliczkę znamionową, ale niestety ostrość przy powiększaniu nie pozwala na odczytanie jakichkolwiek zapisów.



Jelcz P642K żuraw

Jelcz P642K żuraw
Jelcz P642K z zabudową żurawia na ul. Obrońców Krzyża w Krakowie. 19.08.2016.


Jelcz P642K żuraw
Sesję fotograficzną pięknego Jelcza wydłużył przejazd karetki pogotowia ratunkowego. Wtedy żuraw zjechał do zatoki przystankowej. 19.08.2016.


Jelcz P642K żuraw

Jelcz P642K żuraw

Jelcz P642K żuraw
Jelcz przeszedł lekki tuning, np. otrzymał chlapacze z DAF-a. Niestety z żurawia zniknęła nazwa producenta wypisywana fabrycznie na ramieniu.


Niestety pokazany Jelcz już najprawdopodobniej nie jest eksploatowany. Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny podaje, że w listopadzie 2020 pojazd o rejestracji KR 692PH nie miał obowiązkowego ubezpieczenia OC. Ewentualnie został sprzedany i teraz funkcjonuje pod inną rejestracją.

Inne dźwigi prezentowane w Blogu Transportowym do zobaczenia pod tagiem „żuraw” (tu link).


Wpisy z tagiem oldtimer

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz