czwartek, 14 listopada 2019

Star bramowiec w Głubczycach


Blog Transportowy ma już 10 lat


Bohater niniejszego wpisu był dla mnie wyjątkową niespodzianką. Przez Głubczyce na Opolszczyźnie tylko przejeżdżałem. Postanowiłem jednak minimalnie zmienić trasę i na kilka minut zjechałem w rejon tamtejszego dworca autobusowego (i nieczynnego kolejowego). Niestety nie było na nim żadnego pojazdu. 

Kiedy już wracałem do samochodu, nadjechał prawdziwy klasyk. Star 28 bramowiec z kontenerem do przewozu śmieci. Dosłownie w ostatniej chwili wyjąłem aparat fotograficzny i zrobiłem dwa poniższe zdjęcia.


Star 28 bramowiec

Star 28 bramowiec


Było więc warto na te kilka minut przerwać zaplanowaną podróż. Przyznam, że poczułem się jak w latach  80-tych ubiegłego wieku. Wtedy taki Star bramowiec był częstym widokiem w wielu polskich miastach. Np. w nadmorskim Darłowie, gdzie jeżeli dobrze pamiętam kursowały dwa nowsze Stary (model 200) bramowce. Kontenery na śmieci były porozstawiane w wielu miejscach, głównie wśród bloków mieszkalnych. Nie było tam altan śmietnikowych tylko stały właśnie takie kontenery. Rozwiązanie dość ciekawe. Na pewno w pewien sposób uciążliwe dla mieszkańców, bo wyobraźmy sobie sytuację, że idziemy wynieść śmieci, a kontenera właśnie nie ma, bo na około 20 – 30 minut bramowiec zabrał go na wysypisko. 

Prezentowanego Stara fotografowałem 4 sierpnia 2010. Wówczas był to już naprawdę rzadki widok.

W Blogu Transportowym pokazałem także innego Stara 28 – tu link.


Wpisy z tagiem Solaris

1 komentarz: