sobota, 26 października 2019

Czech Raildays 2018 (14) – wagony towarowe, ciąg dalszy


Wracam do prezentacji wagonów towarowych wystawionych w trakcie ostrawskich targów Czech Raildays 2018. Ostatnio pisałem między innymi o dwuczłonowej platformie będącej ofertą firmy Tatravagónka ze słowackiego Popradu. Tu link. Nie był to jedyny pojazd tego producenta.

Na torach ekspozycyjnych można było zobaczyć także inną dwuczłonową platformę serii Sggrrs. Ustawiono na niej kontenery do przewozu materiałów sypkich. Rocznik 2018, czyli wówczas wagon fabrycznie nowy. Przyjechał on do Ostrawy bezpośrednio z siedziby firmy Tatravagónka.

Na kontenerach widniały informacje, że to 1000 wagon dla firmy Innofreight zajmującej się transportem kontenerowym różnych ładunków. Jak później ustaliłem, liczba ta nie określała ilości kupionych produktów Tatravagónka, ale ogólnie wszystkie wagony nabyte przez Innofreight. 


Wagon serii Sggrrs, Tatravagónka, Innofreight, Czech Raildays 2018

Wagon serii Sggrrs, Tatravagónka, Innofreight, Czech Raildays 2018

Wagon serii Sggrrs, Tatravagónka, Innofreight, Czech Raildays 2018

Wagon serii Sggrrs, Tatravagónka, Innofreight, Czech Raildays 2018

Wagon serii Sggrrs, Tatravagónka, Innofreight, Czech Raildays 2018

Wagon serii Sggrrs, Tatravagónka, Innofreight, Czech Raildays 2018
Dwuczłonowa platforma serii Sggrrs z kontenerami do przewozu materiałów sypkich. Tatravagónka. 



Wagon serii Sggrrs, Tatravagónka, Innofreight, Czech Raildays 2018
Tabliczki znamionowe umieszczone na wagonie serii Sggrrs. 


Wagon serii Sggrrs, Tatravagónka, Innofreight, Czech Raildays 2018

Wagon serii Sggrrs, Tatravagónka, Innofreight, Czech Raildays 2018
Tak połączone są człony platformy.



Wagon serii Sggrrs, Tatravagónka, Innofreight, Czech Raildays 2018, list przewozowy
List przewozowy i dodatkowe informacje umieszczone na dwuczłonowej platformie.


Tatravagónka wystawiła także cysternę. Pojazd serii Zacens nr 33 84 7933 477-7 sprzedany do GATX (General American Transportation Corporation). Amerykańska firma transportowa z oddziałami również w Europie (także w Polsce). Jej głównym elementem działalności jest wynajem taboru kolejowego.


Cysterna serii Zacens, Tatravagónka, GATX, Czech Raildays 2018

Cysterna serii Zacens, Tatravagónka, GATX, Czech Raildays 2018

Cysterna serii Zacens, Tatravagónka, GATX, Czech Raildays 2018
Cysterna serii Zacens dla GATX. Tatravagónka. 


Tyle w kwestii nowych wagonów towarowych. Odwiedzający tereny targowe mogli także zobaczyć pojazdy wyprodukowane lata temu. Moim zdaniem najciekawszym była stara, zielona cysterna serii Zaes nr 31 54 7881 300-1. Wykorzystywano ją do przewozu nawozów płynnych w firmie BIOTECH z miejscowości Paskov.

Na Czech Raildays 2018 cysterna ta była elementem pokazu ratownictwa – wypadek z udziałem samochodu osobowego. Stan techniczny wagonu wyraźnie świadczył o tym, że już od dawna nie był eksploatowany.


Cysterna serii Zaes, Czech Raildays 2018

Cysterna serii Zaes, Czech Raildays 2018

Cysterna serii Zaes, Czech Raildays 2018
Cysterna serii Zaes uczestniczyła w pokazie ratownictwa. 


Cysterna serii Zaes, Czech Raildays 2018

Cysterna serii Zaes, Czech Raildays 2018

Cysterna serii Zaes, Czech Raildays 2018
Detale zielonej cysterny.


Cysterna serii Zaes, Czech Raildays 2018
Listy przewozowe umieszczone na najstarszej zaprezentowanej cysternie. Niestety wykonując to zdjęcie nie zauważyłem, że poniżej znajduje się tabliczka znamionowa. Szkoda.


Wypadek kolejowy, Cysterna serii Zaes, Czech Raildays 2018
Taka osobówka wraz z cysterną serii Zaes symulowała wypadek.



W pobliżu starej cysterny ustawiono niebieski wagon kryty serii Gbgkks nr 21 54 153 3 136-6. Na jednym z boków miał on rozwieszony baner fundacji Nadace Okřídlené kolo. Jak podano na stronie internetowej, jest ona „niezależną organizacją non-profit, która od ponad 14 lat zbiera finansowe i pozafinansowe środki na ratowanie i przywracanie historii kolei w Czechach. Jej głównym zadaniem jest pozyskiwanie funduszy na naprawę i konserwację zabytkowych pojazdów kolejowych, konstrukcji kolejowych, obiektów i wyposażenia, szczególnie należących do spółki České dráhy i Narodowego Muzeum Techniki, a także innych podmiotów kolejowych”.

Na banerze umieszczono dwa zdjęcia odrestaurowanych dzięki fundacji pojazdów. Po lewej stronie M 124.001, czyli parowy wagon motorowy z 1903 roku. Niestety nie udało mi się ustalić szczegółów czerwonego zabytku z prawej strony.


Wagon kryty serii Gbgkks, Czech Raildays 2018

Wagon kryty serii Gbgkks, Czech Raildays 2018

Wagon kryty serii Gbgkks, Czech Raildays 2018

Wagon kryty serii Gbgkks, Czech Raildays 2018

Wagon kryty serii Gbgkks, Czech Raildays 2018
Charakterystyczny niebieski wagon kryty serii Gbgkks.


Wagon kryty serii Gbgkks, Czech Raildays 2018

Wagon kryty serii Gbgkks, Czech Raildays 2018

Wagon kryty serii Gbgkks, Czech Raildays 2018
Z drugiej strony wagonu krytego umieszczono baner fundacji Nadace Okřídlené kolo.


Pozostałe wagony towarowe, które mogli obejrzeć uczestnicy targów Czech Raildays 2018 nie były częścią ekspozycji. Dotarłem do nich można powiedzieć przypadkowo. Ze względu na upał, jedne z tylnych drzwi hali wystawienniczej (na co dzień hali magazynowej) były otwarte. Można było przez nie wyjść na rampę. Stały przy niej różne wagony kryte z przesuwnymi ścianami. Były to np. pojazdy serii Habbiinss austriackich kolei ÖBB i Habbillnss kolei czeskich.


Wagon kryty serii Habbillnss, koleje czeskie, Czech Raildays 2018

Wagon kryty serii Habbillnss, koleje czeskie, Czech Raildays 2018
Do rampy przyległej do hali wystawienniczej dostawiono między innymi wagon kryty serii Habbillnss kolei czeskich (nr 31 54 2890 177-3).


Wagony kryte serii Habbiinss kolei austriackich, Czech Raildays 2018

Wagony kryte serii Habbiinss kolei austriackich, Czech Raildays 2018

Wagony kryte serii Habbiinss kolei austriackich, Czech Raildays 2018
Natomiast na sąsiednim torze stały wagony kryte serii Habbiinss kolei austriackich. 


Inne wagony towarowe stały odstawione równolegle do widocznych z parkingu targowego bocznych peronów stacji Ostrava hl.n. Niektóre wyglądały na nieużywane, mocno zniszczone. Szczególnie zielone cysterny.


Wagony towarowe

Wagony towarowe

Wagony towarowe
Wagony odstawione w części towarowej stacji Ostrava hl.n. W tle pierwszego zdjęcia lokomotywa 754 081-8.


W kolejnej części relacji z Czech Raildays 2018 zaprezentuję wagony pasażerskie. Tu link.


Wpisy poświęcone kolei

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz