niedziela, 20 stycznia 2019

Ciężarówki w Jabłonkowie


Jabłonków to niewielkie miasto w Czechach (ponad 5000 mieszkańców, po czesku Jablunkov) w pobliżu granicy z Polską (na wysokości Istebnej) i Słowacją. Dość spore skupisko polskiej mniejszości o czym chociażby świadczą dwujęzyczne napisy, np. na urzędzie miasta.

Nie było ono głównym celem mojego wyjazdu, ale ponieważ już się w nim znalazłem, wykonałem kilka zdjęć. Tym razem o tematyce ciężarówkowej – 4 maja 2018.


Scania G450

Scania G450

Scania G450

Scania G450
Scania G450 z naczepą cysterną używaną do przewozu benzyny przejeżdża przez rynek w Jabłonkowie. Na pierwszym zdjęciu w tle widoczny jeden z kilku zabytków architektury tego miasta, czyli klasztor i kościół Sióstr Elżbietanek z 1928 roku. Natomiast biała wieża na dwóch ostatnich fotografiach to kościół parafialny pw. Bożego Ciała z 1620 roku.


Jablunkov (Jabłonków), rynek
Rynek miasta Jablunkov (Jabłonków). Na środku fontanna z 1798 roku z barokowym posągiem Immaculaty (Matki Boskiej Niepokalanej) z 1655 roku. Główna droga przebiegająca przez miasto ma numer 474. Jej długość to 41,3 km, łączy miejscowości Mosty u Jablunkova (granica ze Słowacją) i Dětmarovice (przy granicy z Polską).


Tatra TerrNo1

Tatra TerrNo1
Do rynku zbliża się Tatra TerrNo1, czyli model, który zastąpił słynną serię 815. W tle wieża urzędu miasta - budynek z 1905 roku.


Jablunkov (Jabłonków), urząd miasta
Dowodem na sporą ilość Polaków zamieszkujących Jabłonków jest między innymi dwujęzyczna tablica na budynku urzędu miasta.


Przez Jablunkov przebiega kilka linii autobusowych. Niestety nie udało mi się tam udokumentować żadnego z obsługujących je pojazdów.


Wpisy poświęcone autobusom

1 komentarz:

  1. W Jabłonkowie z cała pewnością nigdy nie byłem, ale po tych zdjęciach to miasto bardzo przypomina mi dwa inne prze, które przejeżdżam, wyjeżdżając na wakacje w stronę Mazur.

    OdpowiedzUsuń